Οι προτιμήσεις των Ελλήνων ακολουθούν το γενικότερο downsizing της οικονομίας, με την κατηγορία των supermini αυτοκινήτων πόλης (B), να έχει το συντριπτικό ποσοστό των συνολικών πωλήσεων, αγγίζοντας το πρώτο εννεάμηνο του 2017 το 37,8%. Μοιραία λοιπόν, σε αυτή την κατηγορία ανήκουν τα 7 στα 10 πιο δημοφιλή σε πωλήσεις αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς.
Οι Έλληνες όμως δείχνουν να αγαπούν ιδιαίτερα, όπως άλλωστε και οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι, τα SUV. Χωρίς σε αυτή την κατηγορία, που στη χώρα μας ονομάζεται Dual Purpose, να προσμετρούνται τα Nissan Qashqai (είναι σε αυτή των μικρομεσαίων C), τα Renault Captur (στα μικρά B), το Opel Mokka και άλλα μοντέλα με σημαντικό όγκο πωλήσεων, το μερίδιο αγοράς της φτάνει το 11,3% και είναι η τέταρτη πιο δημοφιλής. Οι άλλες δύο, κατά σειρά όγκου πωλήσεων, είναι η C (μικρομεσαία) με μερίδιο 25,5% και η A (μικρά πόλης) με 16,1%.
Μπορεί η εποχή των 260.000 ετήσιων ταξινομήσεων καινούριων αυτοκινήτων στην Ελλάδα να έχει περάσει ανεπιστρεπτί, ωστόσο το 2017 με τις ισχνές πωλήσεις των τελευταίων χρόνων δίνει μια νότα αισιοδοξίας.
Το πρώτο εννεάμηνο του 2017 ταξινομήθηκαν 69.858 αυτοκίνητα, με το θετικό ποσοστιαίο πρόσημο σε σχέση με το 2016 να φτάνει στο 10.5%. Σε σχέση με τις ημέρες δόξας των ετών 2000 – 2009, η αγορά παραμένει καταβυθισμένη κατά 68,1%.
Παρότι κάθε οδηγός και επομένως κάθε Έλληνας οδηγός θα ήθελε για οικογενειακό αυτοκίνητο μια Porsche Cayenne και για προσωπικό μια LaFerrari, ας δούμε ποια μοντέλα προτίμησε να αγοράσει τους πρώτους εννέα μήνες.
Η συνέχεια στο insider.gr