Νέο σχέδιο νόμου για τα υδροπλάνα, το οποίο θα διορθώνει τις «αγκυλώσεις» του προηγούμενου νόμου (4146/2003) ετοιμάζεται να θέσει σε δημόσια διαβούλευση το υπουργείο Μεταφορών.
Οι καθυστερήσεις στην αδειοδότηση των υδατοδρομίων, όπως αναφέρουν στελέχη του υπουργείου, έχουν να κάνουν με τα προβλήματα που έχουν ανακύψει από την εφαρμογή του νόμου 4146/2003. Το υπουργείο Μεταφορών, έχοντας έρθει σε συνεννόηση με τις αρμόδιες υπηρεσίες και τα συναρμόδια υπουργεία, αλλά και με τους υποψήφιους επενδυτές, βρίσκεται στο καταληκτικό στάδιο για τη δημοσίευση του σχεδίου νόμου. Επιδίωξη αποτελεί η πάταξη της γραφειοκρατίας, η απλοποίηση των διαδικασιών και η εύρυθμη λειτουργία των υδροπλάνων. Υπενθυμίζεται ότι το μοναδικό πλήρως αδειοδοτημένο υδατοδρόμιο είναι αυτό της Κέρκυρας.Στο μεταξύ το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας εξέδωσε την Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) για τη δημιουργία υδατοδρομίου στον Βόλο. Περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις έχουν εγκριθεί, εκτός αυτής του Βόλου, για τις περιοχές: Αγία Μαρίνα Γραμματικού, Αλόννησος, Παξοί, Ρέθυμνο, Σκόπελος, Σκύρος και Πάτμος, ενώ πρόκειται να ολοκληρωθούν στο εγγύς μέλλον οι διαδικασίες περιβαλλοντικής αδειοδότησης υδατοδρομίων για τις περιοχές: Αμφιλοχία, Ηράκλειο, Θεσσαλονίκη, Λαύριο, Πάτρα και Τήνος, έτσι ώστε να ξεκινήσει η λειτουργία τους το συντομότερο δυνατό.
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, το υπουργείο Περιβάλλοντος εργάζεται εντατικά για την επιτάχυνση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης των υδατοδρομίων και δρομολογεί την απλοποίηση των διαδικασιών περιβαλλοντικής αδειοδότησης για τα μελλοντικά αιτήματα, αναγνωρίζοντας τη μεγάλη επενδυτική σημασία των υδατοδρομίων, τόσο από την οπτική της δημιουργίας θέσεων εργασίας όσο και από την πλευρά της οικονομικής ανάπτυξης και της συμβολής στην άρση της απομόνωσης μικρών και ακριτικών νησιών, όπου δεν είναι δυνατή η κατασκευή αεροδρομίων και η διασφάλιση ακτοπλοϊκής σύνδεσης.
fpress.gr