Στο νέο ΕΣΠΑ θα ενταχθεί το Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ) με στόχο να μετατραπούν όλα τα Δημοτικά σχολεία της χώρας σε
ολοήμερα όπως σχεδιάζει από την επόμενη χρονιά το Υπουργείο Παιδείας.
Η εισαγωγή του θεσμού των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων έχει συμβάλει στην ποιοτική αναβάθμιση της παιδείας και παράλληλα ανταποκρίθηκε με επιτυχία σε μια βασική κοινωνική ανάγκη σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας.
Το ΕΑΕΠ που θα ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ ώστε να χρηματοδοτηθεί σύμφωνα με τα dikaiologitika.gr, αποτελεί επέκταση του προαναφερόμενου θεσμού μέσω της εισαγωγής στο πρόγραμμα σπουδών επιπλέον γνωστικών αντικειμένων.
Συγκεκριμένα, το υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα διευρύνεται μέχρι τις 14.00 με αποτέλεσμα την αύξηση του συνόλου των διδακτικών ωρών από 174 σε 210 ώρες την εβδομάδα για όλες τις τάξεις του Δημοτικού.
Η διεύρυνση του ωραρίου αξιοποιείται με εισαγωγή ή αύξηση των ωρών διδασκαλίας μιας σειράς μαθημάτων (Αγγλικά, Πληροφορική, Καλλιτεχνικά, Θεατρική Αγωγή, Μουσική, Φυσική Αγωγή).
Η εισαγωγή και ο εμπλουτισμός των γνωστικών αντικειμένων προϋποθέτει την απασχόληση εκπαιδευτικών ειδικοτήτων Αγγλικής, Πληροφορικής, Εικαστικών, Θεατρικής Αγωγής, Μουσικής και Φυσικής Αγωγής, που είτε δεν διατίθενται είτε δεν δύναται να καλυφθούν από τους μόνιμους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Έτσι η ένταξη στο ΕΣΠΑ θα καλύψει και το κόστος προσλήψεων εκπαιδευτικών.
Στόχος της ένταξης το νέο ΕΣΠΑ είναι η υποστήριξη του θεσμού του ΕΑΕΠ ώστε να επεκταθεί στο σύνολο των Δημοτικών Σχολείων της χώρας. Η διάρκεια της προβλέπεται να είναι διετής. Ειδικά για το σχολικό έτος 2015-2016, στόχος είναι η συνέχιση της εφαρμογής του θεσμού στις σχολικές μονάδες που ήδη εφαρμόζεται.
Επιμέρους στόχος του προγράμματος είναι η μείωση και πρόληψη της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου και προώθηση της ισότιμης πρόσβασης σε ποιοτική νηπιακή, πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, καθώς επίσης και σε τυπικές, μη τυπικές και άτυπες δυνατότητες εκπαίδευσης για την επανένταξη στην εκπαίδευση και την κατάρτιση ενώ παράλληλα στόχοι αποτελούν και η αύξηση των σχολικών μονάδων που λειτουργούν στο πλαίσιο του Νέου Σχολείου – Ενίσχυση των δομών και της ποιότητας της α/βάθμιας και β/βάθμιας εκπαίδευσης.