Ελλάδα

Παραχώρηση Εγνατίας Οδού, διόδια και πρόστιμα

Εντός δύο μηνών θα προχωρήσει από το ΤΑΙΠΕΔ η προκήρυξη του διαγωνισμού για την Εγνατία Οδό και η διοίκηση της εταιρείας θέλει έως τότε να δει τους όρους της παραχώρησης και ποιο θα είναι “το μεγαλύτερο δυνατόν τίμημα για το ελληνικό δημόσιο αν αυτή προχωρήσει”, όπως δήλωσε ο πρόεδρός της, Απόστολος Αντωνούδης, εξερχόμενος σήμερα από συνάντηση με τον υπουργό Οικονομικών, Ευκλείδη Τσακαλώτο, στο Γραφείο του Πρωθυπουργού, στη Θεσσαλονίκη.

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι “έχουν πέσει στο τραπέζι και άλλες, εναλλακτικές προτάσεις αξιοποίησης της Εγνατίας Οδού”, σχετικές με την ανάπτυξη επιμέρους συνεργειών, την ανάπτυξη ΣΔΙΤ για ενεργειακά δίκτυα, την ενεργοποίηση σταθμών εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών και τη δημιουργία κι εκμετάλλευση υποδομών Logistics κατά μήκος του οδικού άξονα.

Από την πλευρά της, αναφερόμενη στο ίδιο θέμα, η διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας, Ρία Καλφακάκου, ανέφερε ότι “στην παραχώρηση, εκτός από το αρχικό τίμημα, το οποίο είναι πολύ σημαντικό σε σχέση με τη συμφωνία που υπάρχει για να βγουν έσοδα 6 δισ. ευρώ από τις διάφορες παραχωρήσεις (αεροδρόμια, λιμάνια, Εγνατία κτλ), έχει πολύ μεγάλη σημασία ο χρόνος της παραχώρησης και οι όροι της παραχώρησης”, ώστε έσοδα να μην λαμβάνει μόνο ο παραχωρησιούχος, αλλά και το ελληνικό δημόσιο.

“Έχουμε κάνει αρχική πρόταση, την οποία δώσαμε και στον υπουργό, ώστε τα μελλοντικά κέρδη να πηγαίνουν και στον παραχωρησιούχο, αλλά να μένουν έσοδα και για το ελληνικό δημόσιο και άρα για την εθνική οικονομία¨εξήγησε, σημειώνοντας ότι τα έσοδα για το δημόσιο από την Εγνατία είναι υψηλά, ακόμη και εν μέσω κρίσης, οπότε οι κυκλοφοριακοί φόρτοι είναι συνήθως μειωμένοι και αναμένεται να αυξηθούν σημαντικά όταν η οικονομία ανακάμψει.

Στη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκε ακόμη το θέμα των προστίμων, που έχουν επιβληθεί σε πρόσωπα που δεν πλήρωναν διόδια στην Εγνατία Οδό, καθώς και η εναρμόνιση των οικονομικών αυτών ποινών με τα ισχύοντα σε άλλες παραχωρήσεις αυτοκινητοδρόμων (σ.σ. τα πρόστιμα για την Εγνατία είναι πολύ υψηλότερα). Επί τάπητος ετέθη ακόμη το ζήτημα της ισχύος διαφορετικής τιμολογιακής πολιτικής για τους κατοίκους περιοχών που λόγω εγγύτητας με την Εγνατία Οδό, αναγκάζονται να τη χρησιμοποιούν πολύ συχνά.

economy365.gr

περισσότερα
Back to top button