Η “βάφτιση” των αυτοκινητόδρομων έγινε πριν λίγες μέρες στο υπουργείο Υποδομών
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της “Καθημερινής”, για να χαρακτηριστεί ένας δρόμος «αυτοκινητόδρομος» πρέπει να πληροί μια σειρά από προϋποθέσεις που σχετίζονται με τα χαρακτηριστικά και την ασφάλειά του, λ.χ. τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας να διαχωρίζονται με στηθαίο. Στη χώρα μας κομμάτια του εθνικού οδικού δικτύου είχαν στο παρελθόν χαρακτηριστεί αυτοκινητόδρομοι, ωστόσο ο χαρακτηρισμός ήταν τμηματικός: π.χ., στην εθνική οδό Αθήνας – Θεσσαλονίκης, πολλά τμήματα είχαν χαρακτηριστεί «τμήματα του αυτοκινητόδρομου» με διαφορετικές αποφάσεις (ανάλογα με το πότε ολοκληρώθηκαν τα έργα αναβάθμισης), ενώ παλιά τμήματα -όπως στον Μαλιακό Κόλπο- ήταν χαρακτηρισμένα ως δρόμοι «ταχείας κυκλοφορίας».
Το νέο «Ελληνικό Δίκτυο Αυτοκινητόδρομων» έχει ως εξής:
• Α1. Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι
• Α11. Σχηματάρι – Χαλκίδα
• Α12. Βελεστίνο – Βόλος
• Α13. Θήβα – Ελευσίνα
• Α2. Εγνατία Οδός
• Α24. Θεσσαλονίκη – Νέα Μουδανιά
• Α242. Ραιδεστός – Αεροδρόμιο «Μακεδονία»
• Α25. Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας
• Α27. Κοζάνη – Πτολεμαΐδα – Νίκη
• Α29. Σιάτιστα – Καστοριά – Ιεροπηγή – Κρυσταλλοπηγή
• Α3. Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας (ο γνωστός ως Ε65, από Λαμία έως Εγνατία Οδό).
• Α5. Ιονία Οδός (σ.σ. δεν αφορά μόνο το Αντίρριο – Ιωάννινα, αλλά και το Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα)
• Α6. Αττική Οδός
• Α62. Υμηττός (περιφερειακή) – Ραφήνα.
• Α621. Δυτική σύνδεση Περιφερειακής Υμηττού – Αττική Οδός (από κόμβο Αγίας Παρασκευής έως κόμβο Δουκ. Πλακεντίας)
• Α64. Κορωπί – αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος»
• Α7. Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Πελοποννήσου (Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα)
• Α71. Λεύκτρο – Σπάρτη
• Α8. Αθήνα (Ελευσίνα) – Πάτρα
• Α90. Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ)
Να σημειωθεί ότι ο χαρακτηρισμός αφορά σε ολόκληρο τον οδικό άξονα, είτε έχει κατασκευαστεί ή όχι.
Για τους οδικούς άξονες που βρίσκονται σε φάση κατασκευής, οι διατάξεις του ΚΟΚ θα έχουν ισχύ μόνο όταν ολοκληρωθεί η κατασκευή τους ως αυτοκινητόδρομων.