Καστοριάτελευταίες ειδήσεις

Σωτήρης Αδαμόπουλος: “Ο κύριος Μπουτάρης είναι ανεπιθύμητος…”

“Πέφτω από τα σύννεφα! Σοβαρός άνθρωπος υποτίθεται! Ψηφίστηκε από τους Θεσσαλονικείς (Μακεδόνες όντες) δήμαρχός τους!!! Και τι κάνει; Δηλώνει ότι στην Καστοριά και τη Φλώρινα μιλάμε τα σλαβομακεδόνικα!!!!
Ποια είναι αυτή η γλώσσα αλήθεια; Από πού προέρχεται; Από τα Σλάβικα; Από τα Βουλγάρικα; Μήπως από την αρχαία γλώσσα που μιλούσε ο Μέγας Αλέξανδρος; Αυτή η στάση, συνιστά προσβολή τουλάχιστον για την Καστοριά. Μπορεί κάποιοι να μην το βλέπουν έτσι. Μπορεί κάποιοι να συμπλέουν! Να βγουν και να το δηλώσουν, ευθαρσώς χωρίς ενδοιασμούς και χωρίς να κρύβονται πίσω από το δάκτυλό τους. Και ας είναι υπόλογοι σ’αυτούς που έπεσαν για την Μακεδονία σ’αυτά τα χώματα.
Για όσο πάντως εγώ θα είμαι Αντιπεριφερειάρχης Καστοριάς, ο κύριος Μπουτάρης είναι ανεπιθύμητος, τουλάχιστον στο γραφείο μου.

Η απάντηση του Αντιπεριφερειάρχη Καστοριάς κ. Σωτήρη Αδαμόπουλου μέσω Facebook προς τον Δήμαρχο της Θεσσαλονίκης κ. Γιάννη Μπουτάρη, ο οποίος δήλωσε μεταξύ άλλων στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΙ :

Οι κάτω από τον Όλυμπο Έλληνες δεν ξέρουν το πρόβλημα. Δεν ξέρουν ότι τα χωριά της Καστοριάς, της Φλώρινας, της Έδεσσας, της Αλμωπίας, τα  Σλαβομακεδόνικα τα μιλάνε και τα μιλανε σαν μια κανονική γλώσσα”.

Σείτε το βίντεο στο 11:50

 

 

 

 

περισσότερα

12 Comments

  1. Προσοχή όταν βγαίνετε στο δρόμο, πέφτουν άνθρωποι από τα σύννεφα, φοράτε κράνη. Που είναι το παράδοξο, το περίεργο, που σκόπιμα κρύβουμε την πραγματικότητα και έχει δίκιο ο Μπουτάρης. Ξεχάσαμε ότι και πρόσφατα επί δικτατορίας “βάφτισαν” ολόκληρο χωριό; Ξεχνάμε ότι πάρα πολλά χωριά μιλούσαν τη γλώσσα αυτή σαν μητρική; Ξεχνάμε ότι υπήρχαν άνθρωποι μεγάλης ηλικίας – κάποιους γνώρισα προσωπικά- που δεν ήξεραν ούτε μία Ελληνική λέξη; Ξεχνάμε τις ονομασίες των χωριών και των τοποθεσιών; Κάθε άνθρωπος που λέει αλήθειες είναι προδότης μη πατριώτης; Ο φόβος όλα τα χρόνια που πέρασαν έκανε τους ανθρώπους αυτούς να ξεχάσουν τι μιλούσαν και σήμερα βλέπω συλλόγους από καθαρά σλαβόφωνα χωριά σε συλλαλητήρια. Δεν γνωρίζω από που είναι ο κ. Αδαμόπουλος αλλά προφανώς ή δεν γνωρίζει ή κάνει ότι δεν γνωρίζει, όπως οι περισσότεροι παραχαράκτες της ιστορίας. Άλλο το τι γλώσσα είναι, από που προέρχεται, άλλο η ωμή παραχάραξη της ιστορίας από τα Σκόπια, άλλο η συζήτηση περί ονοματολογίας και άλλο η ιστορία της περιοχής μας και η κοροϊδία κατάφατσα. Λες και τα σύνορα χωρίστηκαν σε σχέση με το ποιοι κατοικούσαν όταν χαράχτηκαν από τις μεγάλες δυνάμεις. Παντού υπάρχουν Έλληνες, στην Αλβανία, Σκόπια, Βουλγαρία, αλλά στην Ελλάδα ήταν όλοι Έλληνες. Τύχη ρε παιδί μου με τη χάραξη των συνόρων. Όσοι ξένοι δε ήταν, έφυγαν με κάποιες συμφωνίες και καθαρίσαμε το χώρο. Σήμερα ναι είναι Έλληνες και στη Μακεδονία και στην Κρήτη και σε όλη τη χώρα. Η Μακεδονία κάποτε ήταν όλη Ελληνική. Σήμερα δεν είναι. Τι στρουθοκαμηλισμός είναι αυτός. Άντε μετά οι ξένοι να μας πιστέψουν. Έτσι φτάσαμε στο να αποκαλούν όλοι τη γείτονα χώρα σκέτο Μακεδονία και δεν νομίζω ότι θα αλλάξει αυτό ούτε στο εσωτερικό ούτε στο εξωτερικό και η ευθύνη είναι καθαρά της αγαπημένης μας πατρίδας.

  2. Είναι άκομψο από την πλευρά μου να γίνονται μαθήματα ιστοριο-γλωσσολογίας στον αντιπεριφερειάρχη Καστοριάς. Τα ερωτήματα που θέτει για τα σλαβομακεδόνικα (μακεδόνικα τα έλεγαν την δεκαετία του 70 στην Καστοριά) είναι απαντημένα. Ο Κώττας ο Νταλίπης ο Πίρζας, κ.α αυτά μιλούσαν. Δεν τους εμπόδισαν να τιμηθούν από την ελληνική πολιτεία (στρατόπεδα Νταλίπη, Στρατιωτικό Νοσοκομείο Κώττα 424). Για τους απογόνους των Μακεδονομάχων είναι τιμή που μιλούσαν αυτή την σλαβική διάλεκτο. Τώρα ομιλούμε την ελληνική! και τιμούμε την Καστοριά ως πατρώα γή! Δεν υπάρχει μεγαλύτερο ψέμα ότι δεν ομιλούνται στην Καστοριά κυρίως από Καστοριανούς άνω των 50. Η σλαβική διάλεκτος της Καστοριάς όπως παρουσιάζεται στην ιστοριογραφία δεν έκαμψε την εθνικοφροσύνη των Καστοριανών (εννοώ τους γκρεκομάνους στις αρχές του 20ου αιώνα). Ως Καστοριανοί (φυσικά όχι όλοι) δεν πρέπει να το παίρνουμε βαρέως ότι οι γιαγιάδες μιλούσαν άλλη γλώσσα από την ελληνική. Έχει περάσει προ-πολλού η πυρίκαυστη περίοδος του γλωσσοεθνικισμού του μεσοπολέμου
    Αυτά

  3. Να ξεκαθαρισω δυο πραγματα:
    1- Οταν αναφερομαστε στους Καστοριανους, πρεπει να διευκρινιζουμε εαν μιλαμε για τους κατοικους του Νομου ή της πολης, διοτι ουδεποτε εντος της πολης της Καστοριας δεν μιλουσαν ή μιλησαν καποτε αυτο το σλαβικο ιδιωμα!
    2- Οταν επισης αναφερομαστε στα ντοπια, δεν ειναι μονο το σλαβικα ιδιωμα αλλα και τα βλαχικα, τα κατσαουνικα, τα ποντια και τα αρβανιτικα!

  4. ” Εθνικόν ό’τι το αληθές ” ( ο εθνικός μας ποιητής )

    Τον Μάϊο του 2004 στη μνήμη των εκατό χρόνων από το θάνατο του Π.Μελά , η Μητρόπολη Καστοριάς διοργάνωσε επιστημονικό συνέδριο . Τα πρακτικά αυτού του συνεδρίου εκδόθηκαν με τον τίτλο :
    ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ
    ΕΚΔΗΛΩΣΕΙς ΜΝΗΜΗΣ
    ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ
    ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ
    ΕΚΑΤΟ ΕΤΗ ΑΠΟ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ 1904—2004
    ΕΚΔΟΣΗ ΙΕΡΕΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
    ΧΟΡΗΓΙΑ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗΣ ΑΥΤΟΔΟΙΗΚΗΣΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ( από αυτήν στην οποία σήμερα προΐσταται ο καλός μας Αντιπεριφερειάρχης )— 2005

    Το συνέδριο αυτό έκλεισε με την ομιλία του ένας από τους πρυτάνεις —κατά τη γνώμη μου — της μακεδονικής ιστορίας Νίκου Μέρτζου , ο οποίος είπε : ( αντιγράφω σελ. 258 )

    ” ‘Ολα ξεκίνησαν τότε από τη Μακεδονία . Εδώ , ωστόσο , είχε προηγηθεί αφανής αλλά απηνής ένας τριακονταετής Μακεδονικός Αγώνας 1871 με το Βουλγαρικό Σχίσμα έως το 1904 με τη θυσία του Παύλου Μελά και την ελληνική αντεπίθεση .
    Και στον αγώνα εκείνο , όπως δεν το είπε κανείς , το άγιο σώμα και το άγιο αίμα της υπέρτατης θυσίας μέσα στους κόλπους της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας υπήρξαν κατ’ ΕΞΟΧΗΝ ΟΙ ΣΛΑΒΟΦΩΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ στη Μασκεδονία ” ( τα κεφαλαία του γράφοντος )

    Τι γλώσσα μιλούσαν άραγε αυτοί οι σλαβόφωνοι με την ελληνική συνείδηση ;

    Δεν θυμάμαι πού ακριβώς , αλλά πρόσφατα διάβαζα, ότι ο Καπετάν Κώττας με διερμηνέα ! — για καλύτερα — συνομίλησε με τον Π.Μελά .

    Και τι θέλαν αυτοί οι σλαβόφωνοι ” της υπέρτατης θυσίας ” ;
    Θέλαν την ένωση της Μακεδονίας με την Ελλάδα ! και όχι τον χωρισμό της Μακεδονίας από αυτήν , όπως βαυκαλίζονται οι σύγχρονοι σλαβόφωνοι των Σκοπίων .

    Όπως εξελίχθηκε ο εμφύλιος πόλεμος του 1946—1949 , για τη Μακεδονία είχε ακόμη ένα καλό : Οι σλαβόφωνοι σύμμαχοι και συμπολεμιστές με το ΚΚΕ ,που ήθελαν την απόσχιση της Μακεδονίας από την Ελλάδα και τη δημιουργία της ” Μακεδονίας του Αιγαίου ” , με το τέλος του εμφυλίου έφυγαν οριστικά για τα Σκόπια και τη Βουλγαρία ή την ΑυστραλοΑμερική και ησυχάσαμε .

    Όσοι έμειναν στη χώρα , τουλάχιστον στη συντριπτική τους πλειοψηφία , θέλει να πιστεύει κανείς , ότι ανήκουν στους σλαβόφωνους ” της υπέρτατης θυσίας ” .
    Κι αν σε μερικά χωριά μας , αρκετοί από αυτούς τους ανθρώπους , θέλουν να μιλούν ακόμη ΚΑΙ το σλαβικό ιδίωμά τους , δεν χάθηκε ο κόσμος !

    Ο κόσμος , νομίζω , ότι ” χάνεται ” , όταν δεν θέλουμε να παραδεχθούμε μια αλήθεια και μια πραγματικότητα ………..

  5. Η ποντιακή γλώσσα δεν είναι ιδίωμα αλλά Ελληνική διάλεκτος. Επίσης δεν διώχθηκαν ποτέ οι βλάχοι ή οι αρβανίτες ενώ οι σλαβόφωνοι πέρασαν πολλά. Όσο δε για τον κ. Αδαμόπουλο, πουλάει πατριωτισμό ψεύτικο αγοράζοντας ψήφους. Σαφώς και δεν πρέπει να το φέρουμε “βαρέως” για τη σλαβομακεδονική γλώσσα των γονιών μας ή των παππούδων μας που μπορεί και να ήταν Σλάβοι, μπορεί Έλληνες. Υπάρχει κάποιο κακό που κάποιοι δεν γεννήθηκαν Έλληνες; Είναι κοντά στα 7 δισεκατομμύρια. Δεν αρκεί το να έχεις Ελληνική συνείδηση σήμερα; Επίσης η Μακεδονία δεν είναι Ελληνική γιατί και η Ελλάδα πλέον δεν είναι Ελληνική. Ούτε τα λιμάνια ούτε τα αεροδρόμια, ούτε οι δρόμοι, ούτε η ανατολική μεσόγειος, ούτε οι βιομηχανίες ούτε καν τα περισσότερα σπίτια των πολιτών, ούτε αυτοί που μας κυβερνούν και αποφασίζουν από έξω. Τέλος κάποιοι Έλληνες -ενδεχομένως και φανατικοί εθνικιστές – έχουν επενδύσει στη γείτονα χώρα κοντά στα 8 δισ. Τι ακριβώς σημαίνει πατρίδα για τούτους; Γιατί για κάποιους έχει άλλο νόημα η λέξη;
    Ας αφήσει λοιπόν ο κ. Αδαμόπουλος την πατριδοκαπηλία για ίδιον όφελος, και ας τιμούμε εμείς τους άμεσους και έμμεσους προγόνους μας όποια γλώσσα και αν μιλούσαν, ότι αίμα και αν είχαν

  6. 1. Η γλώσσα και ο λαός που την μιλούσε στα μέρη μας ήταν πολύ παλιότερα από το 1871. Επίσης το ότι υπήρχε σλαβική συνείδηση ανθρώπων που μιλούσαν τη γλώσσα αυτή, είναι κάτι που δεν χρειάζεται να μας το πει ο κάθε πρύτανις. Πολλούς γνωρίζουμε με ονοματεπώνυμο και πολλούς από τις κατά καιρούς απογραφές με το τι δήλωναν.
    2. Η Βουλγαρία ενδιαφέρθηκε για τα μέρη μας γατί υπήρχε μαγιά. Δεν το επεδίωξε στην Τουρκία. Η διαμάχη πατριαρχικών και εξαρχικών είναι μια πονεμένη ιστορία που δείχνει και τα χάλια της εκκλησίας διαχρονικά. Μάχη για την εξουσία.
    Από τον Μέρτζο συμπεράνατε ότι ήθελαν την ένωση; Είχε γίνει κάποιο γκάλοπ και δεν το γνωρίζω ή εξέφραζε προσωπική άποψη; Τότε όλοι πάλευαν για το ποιος θα καρπωθεί τα εδάφη. Το ότι δόθηκαν στην Ελλάδα ήταν ΤΥΧΑΙΟ. Το ότι τα Μπίτολα δόθηκαν στη γείτονα χώρα ήταν ΤΥΧΑΙΟ. Το ότι δημιουργήθηκε το γειτονικό μας κράτος με το σημερινό όνομα FYROM ήταν ΤΥΧΑΙΟ. Πολλές πόλεις που δόθηκαν στη Βουλγαρία, Αλβανία, FYROM ήταν ελληνόφωνες Παρά τρίχα δεν θα είχαμε τη Θεσσαλονίκη. ΤΥΧΑΙΑ δόθηκαν εκεί που δόθηκαν.Το τυχαίο το αναφέρω ως συσχετισμό δυνάμεων (των μεγάλων όμως) Το ίδιο συνέβαινε σε όλα τα Βαλκάνια. Άλλα συμφέροντα κρύβονταν που δεν αφορούσαν τις μικρές χώρες. Κύριε Φώτη διαβάστε τις απογραφές, διάβασε τις απόψεις πολλών ιστορικών και θα καταλάβετε ότι όλα είναι ρευστά και αυτό γιατί η Ιστορία γράφεται σύμφωνα με την κρατούσα άποψη και πολλάκις ως προπαγάνδα παρά ως Ιστορία. Θα το ξαναπώ. Στη FYROM υπάρχουν σήμερα περί τους 150 χιλ. Έλληνες,γιατί να μην υπήρχαν εδώ Σλάβοι. Θέμα τύχης; Να σας ενημερώσω επίσης ότι δεν φύγανε όλοι σε Αυστραλία Καναδά και άλλες χώρες. Υπάρχουν αριθμοί για το πόσοι φύγαν με τις συμφωνίες και αυτό φαίνεται ακόμη και σήμερα. Το Ουράνιο τόξο πήρε κάποιες ψήφους -δεν γνωρίζω πόσες – σαν κόμμα. Εδώ πρέπει να επικεντρωθεί η πολιτική . Αν υπάρχουν σήμερα άνθρωποι στη Χώρα που δεν έχουν Ελληνική συνείδηση να μη πεισθούν από φόβο ή από ψεύτικες ιστορίες αλλά από γνώση. Κύριε Φώτη θα σας στενοχωρήσω αλλά υπάρχουν και άλλοι λαοί που είναι περήφανοι για την καταγωγή τους. Υπάρχουν και άλλοι λαοί που μεγαλούργησαν και κυρίως που μεγαλουργούν σήμερα. Εμείς παίζουμε μπάλα; Αφήστε τι έκαναν οι πρόγονοι. Δεν γνωρίζετε το σημερινό χάλι της Χώρας; Ξέρετε ποιοι την κατάντησαν έτσι; Οι μεγάλοι πατριώτες. Την πούλησαν αντί πινακίου φακής για το προσωπικό τους συμφέρον.

  7. Το νερό το……voda και τα ….. βόδια

    1) ” Από το Μέρτζο συμπεραίνετε ότι ήθελαν την ένωση ; ” Μα αν δεν ήθελαν την ένωση δε θα πήγαιναν με τον Καραβαγγέλη και την παρέα του ( που μάχονταν για την ένωση ) , θα πήγαιναν με τον Τσακαλάρωφ ! Αυτό δεν σας φαίνεται αυταπόδεικτο ; Τι στο καλό τόσο ;…………

    2) ” ΤΥΧΑΙΟ ” ; Τι θα πει τυχαίο ; Ήταν τυχαίες οι νίκες των Ελλήνων στο πεδίο της μάχης ; Τυχαία έχυσαν το αίμα τους οι Έλληνες ; Αλλά και οι Σλάβοι από την άλλη , που έχασαν το παιχνίδι , τυχαία έχυσαν το αίμα τους και αυτοί ; Τι λέτε ;

    3) ” Γιατί να μην υπήρχαν εδώ Σλάβοι ” ; Ποιος είπε ότι δεν υπήρχαν εδώ Σλάβοι ; Λέμε ότι οι Σλάβοι αυτοί συνεργάτες και συμπολεμιστές του ΚΚΕ στον εμφύλιο , με τη λήξη του εμφυλίου έφυγαν από εδώ . Με τη φυγή τους απέδειξαν ότι πράγματι είναι συνειδητοί Σλάβοι ! Τώρα δε γίνονται προσπάθειες , οι συνειδητοί Σλάβοι να συνυπάρξουν ειρηνικά σαν καλοί γείτονες με τους Έλληνες .

    4) ” Και άλλοι λαοί είναι περήφανοι για την καταγωγή τους ” . Συμφωνώ απόλυτα μαζί σας και προσυπογράφω ! Ο κάθε λαός είναι και πρέπει και δικαιούται να είναι περήφανος για την καταγωγή του · αρκεί να …..καταλαβαίνει την καταγωγή του :

    Π.χ Αν εγώ οργώνω ένα χωράφι στο χωριό μου το Τσιρίλοβο (σας το λέω με το Σλάβικο όνομα , για να σας κολακέψω … ) και το αλέτρι μου ξεχωματίσει ένα ενεπίγραφο μάρμαρο της εποχής του Μ. Αλεξάνδρου , που πάνω του είναι χαραγμένη η λέξη ΗΔΩΡ , ακόμη κι αν είμαι τελειόφοιτος δημοτικού , θα μπορέσω να διαβάσω και να κατανοήσω τι έγραφε και εννοούσε ο αρχαίος Μακεδόνας .

    Αν δε εκείνη τι στιγμή βρισκόταν δίπλα μου ένας Σλάβος , και προσπαθούσε μάταια να καταλάβει τι στο διάολο είναι χαραγμένο εκεί πάνω και του έλεγα ότι γράφει και εννοεί νερό ! Βλέπω το Σλάβο να σιγομουρμουρίζει συγκαταβατικά : Α ! ναι, voda , voda ! …..

    Mόνο που εμείς οι σύγχρονοι Έλληνες , αλλά και οι Αρχαίοι , όταν ακούμε τη λέξη βόντα , βόντα , ο νους μας πάει στο ….βόδι , στα …. βόδια ……

    Τόσο ” βόδια ” βρε παιδί μου αυτοί οι Σκοπιανοί — Σλάβοι σε σχέση με τους αρχαίους Μακεδόνες ; και να επιμένουν εκεί ! με γελοίο πείσμα ! να κάνουν το βόδι …. νερό ! γίνεται ;

    Είμαι βέβαιος ,αγαπητέ κύριε ανώνυμε , ότι καταλάβατε τι εννοώ όταν λέω ότι : πρέπει να κατανοεί κιόλας κανείς την καταγωγή του , και βέβαια να είναι περήφανος γιαυτήν .

    Αν μου γράφατε και το όνομά σας — ποιος σας είπε ,ότι η ανωνυμία είναι Δημοκρατική κατάκτηση ή ένδειξη ανώτερης εφυΐας; —ίσως σας έγραφα και περισσότερα .

  8. Ας κάνουμε λοιπόν μια συμπερίληψη στα όσα ειπώθηκαν με αφορμή την έκπληξη του κυρίου αντιπεριφερειάρχη Καστοριάς για τα σλαβομακεδόνικα (Ο Τσοντος Βαρδας αποκαλεί την γλώσσα Μακεδονική Φ. 18, και ο Φ Δραγούμης τους Καστοριανούς που τα ομιλούσαν ως πρώτη γλώσσα σπιτιού, Σλαβομακεδόνες 1948): Είναι σλαβική διάλεκτος κοντά στην βουλγαρική (πιθανόν εξαιτίας της εΕξαρχίας) η οποία ομιλούνταν σε πολλά χωριά της Καστοριάς. Τώρα βρίσκεται σε φθίνουσα πορεία εξαιτίας των διωγμών που υπέστην οι σλαβόφωνοι Καστοριανοί τα χρόνια του μεσοπολέμου αλλά και στην διάρκεια του ελληνικού εμφυλίου πολέμου. ΑΛΛΑ ΑΥΤΑ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟΥ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΟΥΣ ΤΟΥΣ ΙΣΤΟΡΙΟΓΡΑΦΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΦΙΛΙΣΤΟΡΕΣ

    Καλοπροαίρετα θα πρότεινα στον κύριο Αντιπεριφερειάρχη Καστοριάς εφόσον δεν θα δεχθεί τον Κύριο Μπουτάρη, όσο είναι σε αυτό το πόστο, να διαβάσει τα Άπαντα του Καπετάν ΤΣΌΝΤΟΥ ΒΑΡΔΑ, να τα έχει σε περίοπτη θέση στο γραφείο του, να τα συμβουλεύετε για να μην βρεθεί σε δύσκολη θέση ( όπως προειδοποιούσε ο Ευάγγελος Κωφός) όταν εκπροσωπεί την Καστοριά στα διεθνή διπλωματικά φόρα της τοπικής αυτοδιοίκησης (Διπλωματία Πόλεων και Περιφερειών) .

    Τα σέβη μου

  9. Αν εγώ οργώνω ένα χωράφι στο χωριό μου το Τσιρίλοβο (σας το λέω με το Σλάβικο όνομα , για να σας κολακέψω … ) και το αλέτρι μου ξεχωματίσει ένα ενεπίγραφο μάρμαρο της εποχής του Μ. Αλεξάνδρου , που πάνω του είναι χαραγμένη η λέξη ΗΔΩΡ , ακόμη κι αν είμαι τελειόφοιτος δημοτικού , θα μπορέσω να διαβάσω και να κατανοήσω τι έγραφε και εννοούσε ο αρχαίος Μακεδόνας .
    Μιά ερώτηση:Υπάρχουν επιγραφές αυτής της εποχής στο χώρο της Μακεδονίας κι αν ναί σε ποιά μουσεία?

  10. Αφού είστε Αργίτης, πώς γίνεται να μην έχετε υπόψιν σας τα εκθέματα του Αρχαιολογικού Μουσείου Άργους Ορεστικού; Απευθυνθείτε εκεί, αλλά ρίξτε μια ματιά σε κείμενο και εικόνες στο istorikakastorias.blogspot.gr
    Γενικά πάντως την ελληνικότητα μιας περιοχής αποδεικνύουν τα ονόματα των νεκρών στις επιτύμβιες στήλες της, όπως π.χ. συμβαίνει στις επιτύμβιες στήλες των Κορεστίων.

  11. Όποιος έχει τυχόν διαβάσει και το ” ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ Αρχαία και Βυζαντινή εποχή ” του Ιωάννη Πετρώφ του εκ Μόσχας , εκεί ανάμεσα στις 5 απόψεις τις οποίες πραγματεύεται ο συγγραφέας για να αποδείξει την ελληνικότητα της Μακεδονίας είναι και η Γλωσσολογική Άποψη .

    Εκεί διαβάζει κανείς αρκετές λέξεις , οι οποίες ήταν αδύνατο να είχε δανειστεί η Αρχαία Μακεδονική διάλεκτος ,από διαλέκτους άλλων ελληνικών φύλων , οι οποίες όμως υπήρχαν και στη γλώσσα των άλλων φύλων !

    Π.χ : ο μήνας Απρίλιος : παρά τοις πάλαι Μακεδόσι : Αρτεμίσιος . Παρά τοις Λακεδαιμονίοις : Αρτεμίσιος . Παρά τοις Δελφοίς : Αρτεμίσιος . Όμως παρά τοις Κρησί : Πόντος .

    Ή ο μήνας Νοέμβριος για τους αρχαίους Μακεδόνες , τους Σπαρτιάτες και τους γύρω από τους Δελφούς λέγονταν : Απελλαίος .

    Δεν ξέρω αν συμβαίνει μόνο σε μένα , πιστεύω και σε άλλους : Αν δηλαδή στηθεί κάποιος με αφοσίωση απέναντι σε ένα αρχαίο ενεπίγραφο μάρμαρο , κουτσά — στραβά, — χωρίς καν να είναι φιλόλογος —συλλαβίζει λέξεις ! Αν δε αυτές οι λέξεις είναι από τις εκατοντάδες αρχαίες λέξεις , που αναγνωρίζονται αμέσως στη νέα ελληνική τις κατανοεί και : Χαμογελάει …… και δεν φοβάται καθόλου ότι είναι δυνατόν να του ……..” κλέψουν την κληρονομιά του ” !!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button