Κόσμος

Home Exchange: Ανταλλαγή ίσον δωρεάν διαμονή σε 150 χώρες

Μόλις πριν λίγους µήνες έγινε γνωστή η εξαγορά ύψους 35 εκατ. δολαρίων της αµερικανικής πλατφόρµας ανταλλαγής σπιτιών Home Exchange από τη γαλλική startup GuestToGuest, η οποία δραστηριοποιείται στον ίδιο κλάδο και χρηµατοδοτήθηκε από τον οµοεθνή ασφαλιστικό κολοσσό La Maif. Η επένδυση είχε ως στόχο, σύµφωνα µε τους συνιδρυτές Charles-Edouard Girard και Emmanuel Arnaud, οι δυο εταιρείες να ενώσουν τις δυνάµεις τους και τα χαρτοφυλάκια των σπιτιών και χρηστών τους, κατακτώντας το 70% – 80% των ακινήτων προς ανταλλαγή παγκοσµίως.

Έτσι δηµιουργήθηκε ένας ολοκληρωµένος όµιλος µε περισσότερα από 400.000 σπίτια προς ανταλλαγή. Οι δυο εταιρείες βρίσκονται, σύµφωνα µε τους ιδρυτές τους, σε µεταβατικό στάδιο, γι΄αυτό έχουν διατηρηθεί οι ξεχωριστές επωνυµίες. H HomeExchange συνεχίζει να λειτουργεί εξυπηρετώντας την «ελίτ» όσων ανταλλάσσουν σπίτια, µε τους χρήστες να πληρώνουν ετήσια συνδροµή 150 δολάρια, ενώ το GuestToGuest παρέχει τις υπηρεσίες δωρεάν και αναφέρεται σε ένα πιο νεανικό κοινό.

«Ανταλλάσσω το σπίτι µου στη Βουλιαγµένη (65 τ.µ.) από το 2004. Τότε ήµουν εγώ και άλλοι δέκα στη χώρα. Τα αιτήµατα που έχω λάβει µέχρι σήµερα ανέρχονται περίπου στα 1.000! Από τότε έχω ταξιδέψει σε σπίτια που, αν έπρεπε να τα νοικιάσω, θα κόστιζαν το λιγότερο 500 ευρώ την ηµέρα. Έχω µείνει σε loft 400 τ.µ. στη Νέα Υόρκη, σε βίλα στην Topanga στο Λος Άντζελες, σε Chalet στο Μont-Tremblant και σε πολλά ακόµη» αναφέρει. Τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι ο κόσµος έχει υποδεχτεί τις πλατφόρµες αυτές, µε τη HomeExchange να θεωρείται πλέον η µεγαλύτερη κοινότητα δωρεάν ανταλλαγής σπιτιών στον κόσµο. Τα 65.000 ενεργά µέλη πραγµατοποιούν πάνω από 500.000 ανταλλαγές κάθε χρόνο. Οι καταχωρίσεις είναι διασπαρµένες σε 150 χώρες στην υφήλιο, ενώ 200 νέα µέλη εγγράφονται κάθε εβδοµάδα, µε σκοπό να ταξιδεύουν µε τον πιο οικονοµικό αλλά και δηµιουργικό τρόπο.

Οι προοπτικές άνθησης του HomeExchange στην Ελλάδα είναι τεράστιες, και αυτό διότι, όπως εξηγεί ο Charles-Edouard Girard στο Fortune, «ένα οικοσύστηµα που είναι βασισµένο στην αξία της φιλίας και της φιλοξενίας ταιριάζει απόλυτα στην ελληνική κουλτούρα, καθώς η Ελλάδα αποτελεί µία από τις πιο ελκυστικές τουριστικά χώρες. Επίσης, οι Έλληνες διαθέτουν ένα από τα υψηλότερα ποσοστά ιδιοκτησίας ακινήτων στον κόσµο και, ταυτόχρονα, ταξιδεύουν πολύ». Η µεγαλύτερη ζήτηση για τη χώρα µας µέχρι σήµερα εντοπίζεται στην Αθήνα, αλλά και σε νησιωτικές περιοχές. Σε ό,τι αφορά το θέµα της ασφάλειας των δωρεάν ανταλλαγών, που αποτελεί και ένα από τα σηµαντικότερα ζητήµατα τα οποία αντιµετωπίζει η οικονοµία διαµοιρασµού, οι συνιδρυτές Charles-Edouard Girard και Emmanuel Arnaud τονίζουν ότι είναι κρίσιµης σηµασίας για τη στρατηγική τους και το επιχειρηµατικό µοντέλο τους. «Στο GuestToGuest µπορούµε να υπερηφανευτούµε ότι η συνδροµή µας είναι δωρεάν, αλλά έχουµε συµπεριλάβει πρόσθετες αµειβόµενες επιλογές οι οποίες, αν επιλεγούν από τα µέλη µας, µπορούν να αυξήσουν το επίπεδο εµπιστοσύνης τους στην υπηρεσία µας».

Αυτές οι υπηρεσίες, παρότι είναι προαιρετικές, επιλέγονται σε πάνω από το 85% των ανταλλαγών και περιλαµβάνουν από την καταβολή 25 ευρώ για να θεωρηθεί ένα µέλος «έγκυρο» µέσω της ταυτοποίησης των στοιχείων του, από τα 500 ευρώ και άνω ως εγγύηση για ζηµιές στο ακίνητο, τα οποία προκαταβάλλονται και επιστρέφονται στον φιλοξενούµενο εφόσον διαπιστωθεί ότι η παραµονή του δεν προκάλεσε φθορές, αλλά και ηµερήσια ασφαλιστικά πακέτα που ξεκινούν από 4 ευρώ και φτάνουν στα 15 ευρώ. «Οι αµειβόµενες υπηρεσίες µας δεν αποτελούν εµπόδια στην ολοκλήρωση µιας ανταλλαγής, αλλά τη διευκολύνουν ενισχύοντας την εµπιστοσύνη µεταξύ του οικοδεσπότη και του επισκέπτη». Είναι ένα είδος «win-win» επισηµαίνουν οι συνιδρυτές, που αυξάνει παράλληλα τα περιθώρια κέρδους της εταιρείας, και καταλήγουν: «Εµείς παρέχουµε τα εργαλεία για εµπιστοσύνη και η κοινότητά µας αυτορυθµίζεται».

Μια µατιά στα δηµογραφικά στοιχεία βοηθά για να διαπιστώσει κανείς ότι περίπου το 40% των χρηστών είναι οικογένειες µε µικρά παιδιά, αλλά και σε µια γρήγορη περιήγηση στις κριτικές των µελών, δείχνει ότι δεν υπάρχει ούτε µια καταγγελία περί εξαπάτησης µε το ψηφιακό «word of mouth», να αποδεικνύει για ακόµα µια φορά την τεράστια επιρροή του.

 fortunegreece.com

περισσότερα
Back to top button