Μεγάλη κατολίσθηση σημειώθηκε στο Επταχώρι το περασμένο Σάββατο, επί της παλιάς εθνικής οδού Κοζάνης – Ιωαννίνων, καθώς τεράστιοι βράχοι έπεσαν από το πρανές και έκλεισαν το δρόμο, με αποτέλεσμα να διακοπεί η κυκλοφορία.
Επί τόπου έσπευσαν την ίδια ημέρα τροχαία και κλιμάκιο μηχανικών της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών Δυτικής Μακεδονίας, ενώ μία δεύτερη αυτοψία στον τόπο της κατολίσθησης πραγματοποιήθηκε και την Δευτέρα. Η τροχαία έκλεισε τον δρόμο για λόγους ασφάλειας.
Βεβαίως, πρέπει να σημειωθεί ότι μετά την κατασκευή της Εγνατίας οδού, ο συγκεκριμένος δρόμος δεν αποτελεί επιλογή των οδηγών, αλλά χρησιμοποιείται κυρίως από κατοίκους της περιοχής. Ούτως ή άλλως η κυκλοφορία προς Ιωάννινα γίνεται μέσω Εγνατίας, ενώ η εναλλακτική διαδρομή από Καστοριά προς Ιωάννινα είναι αυτή, μέσω Νεστορίου και Κοτύλης.
Το κλιμάκιο μηχανικών της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, με επικεφαλής τον προϊστάμενο Κώστα Αναγνώστου έκανε μια πρώτη εκτίμηση της κατάστασης.
Πρόκειται για ένα αρκετά μεγάλο κατολισθιτικό φαινόμενο, καθώς υπέρογκοι βράχοι ξεκόλλησαν από το πρανές και έπεσαν στο οδόστρωμα, το οποίο θάφτηκε μέσα στα μπάζα και στις πέτρες. Σύμφωνα με τον Κ. Αναγνώστου, «πρώτο μέλημα είναι ο καθαρισμός του δρόμου και για το σκοπό αυτό, έχουμε ήδη βάλει εργολάβο, προκειμένου να απομακρύνει τα βράχια και τα μπάζα».
Επειδή όμως τα βράχια είναι τεράστια θα πρέπει ο εργολάβος που ανέλαβε, πρώτα να τα σπάσει, ώστε να μπορέσει να τα απομακρύνει. Αλλά για να γίνει αυτό απαιτείται ειδική άδεια από την αστυνομία, καθώς για το σπάσιμο των βράχων θα χρειαστούν εκρηκτικά. Αυτή η γραφειοκρατική διαδικασία θα απαιτήσει ένα διάστημα, ίσως λίγων εβδομάδων.
Πάντως, αφού ξεκινήσει η διαδικασία καθαρισμού του δρόμου, θα χρειαστούν πέντε – έξι ημέρες. Βεβαίως με την απομάκρυνση των βράχων δεν εξαλείφονται όλα τα προβλήματα. Για να καταστεί ασφαλής η κυκλοφορία των οχημάτων, απαιτείται αντιστήριξη του πρανούς, με την τοποθέτηση «βραχοπαγίδων» στο επικίνδυνο σημείο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, υπήρξε παλιότερα μία μελέτη για αντίστοιχο έργο, το οποίο όμως δεν έτυχε χρηματοδότησης. Μετά και την εν λόγω κατολίσθηση, αλλά κυρίως μπροστά στο ενδεχόμενο να επαναληφθεί, η χρηματοδότηση των απαιτούμενων εργασιών κρίνεται απαραίτητη για την ασφαλή διέλευση των διερχομένων από τον συγκεκριμένο δρόμο.