Υπάρχουν πράγματα που πολλές αεροπορικές εταιρείες παραβλέπουν να πουν στους ταξιδιώτες προκειμένου να γλιτώσουν χρήματα – ή ακόμη και βαρβάτες αποζημιώσεις. Δείτε ποια είναι αυτά για να μπορείτε να τα διεκδικήσετε ή να τα διαπραγματευτείτε την επόμενη φορά.
Πείτε όχι σε κουπόνια
Αν κλείσετε κάποιο εισιτήριο και τελικά η πτήση έχει υπεράριθμες κρατήσεις μπορείτε να κερδίσετε αρκετά χρήματα. Όταν συμβαίνει αυτό οι αεροπορικές προσφέρουν στους πελάτες κουπόνια όπως διαμονή σε κάποιο ξενοδοχείο, πρωινό και άλλα. Μην τα δεχτείτε καθώς θα πρέπει να ξέρετε πως η νομοθεσία επιτρέπει να διεκδικήσετε μέχρι και 1160 ευρώ για αυτήν την παρανόηση αν η εταιρεία δεν σας βρει μια άλλη πτήση μέσα σε 2 ώρες. Ακόμα, όμως, και να σας βρει άλλη πτήση μπορείτε και πάλι να διεκδικήσετε μέχρι 580 ευρώ.
Ειδικές τιμές εισιτηρίων σε ειδικές ημέρες
Κάποιες μέρες τα εισιτήρια είναι φθηνότερα Τις Τρίτες, Τετάρτες και Σάββατα τα εισιτήρια συνήθως έχουν χαμηλότερες τιμές αν τα κλείσετε λίγο καιρό πριν. Αυτό συμβαίνει επειδή εκείνες τις ημέρες δεν ταξιδεύουν συνήθως πολλοί επαγγελματίες και έτσι υπάρχει πληθώρα θέσεων.
Διεκδικήστε αυτά που σας αναλογούν
Μπορείτε να ακυρώσετε το εισιτήριό σας μέχρι και 24 ώρες πριν την πτήση Μπορεί να μην ισχύει για όλες τις αεροπορικές εταιρείες, αλλά ισχύει για αρκετές και αυτό οφείλετε να το ψάξετε για να το ξέρετε σε περίπτωση που συμβεί κάτι και πρέπει να ακυρώσετε την πτήση σας. Κάποιες εταιρείες επιτρέπουν την ακύρωση μαζί με επιστροφή όλων των χρημάτων μέχρι 7 μέρες πριν την πτήση. Υπάρχουν, όμως, εταιρείες που επιτρέπουν την ακύρωση εντός 24ωρου πριν από την πτήση σας και μάλιστα σας επιστρέφουν και όλη την αξία του εισιτηρίου.
Αποζημίωση για καθυστέρηση παραλαβής αποσκευών
Σας χρωστάνε πολύ περισσότερα απ’ όσα φαντάζεστε για καθυστερήσεις στην παραλαβή αποσκευών Όταν οι βαλίτσες σας καθυστερούν να σας παραδοθούν για κάποιες μέρες (χωρίς να έχουν χαθεί), οι αεροπορικές προσφέρουν 20-50 ευρώ για κάθε μέρα καθυστέρησης. Το ξέρετε, όμως, πως η νομοθεσία προβλέπει να δοθούν 2.000 ευρώ αν αποδείξετε με κάποιον τρόπο πως χρειαζόσασταν τα αντικείμενα ή τα ρούχα που είχατε στις αποσκευές σας;
Αποζημίωση για οποιαδήποτε αλλαγή ή καθυστέρηση
Αν για οποιοδήποτε λόγο κάνουν κάποια αλλαγή στην πτήση σας, να ξέρετε πως μπορείτε να διεκδικήσετε αποζημίωση. Επίσης, αν μια πτήση καθυστερήσει πάνω από 3 ώρες μπορείτε να κατεβείτε από το αεροπλάνο Υπάρχουν φορές που τα αεροπλάνα καθυστερούν να πετάξουν ακόμα κι όταν έχει γίνει επιβίβαση των επιβατών. Αν συμβεί αυτό να ξέρετε πως έχετε το δικαίωμα (σε καθυστέρηση 3 ωρών και άνω) να κατεβείτε όποτε θέλετε από το αεροπλάνο και να ζητήσετε ποτό ή φαγητό χωρίς έξτρα χρέωση.
Αν αλλάξει η πτήση σας, η αεροπορική εταιρεία πληρώνει τη διαφορά
Αν για κάποιο λόγο το αεροπλάνο που έχετε κλείσει δεν μπορέσει να πετάξει τότε η αεροπορική θα προσπαθήσει να σας κλείσει πτήση με κάποιο άλλο αεροπλάνο. Να ξέρετε πως ακόμα και αν στο άλλο αεροπλάνο υπάρχει μόνο 1 θέση κενή και είναι VIP, τότε η εταιρεία οφείλει να σας την κλείσει και να πληρώσει τη διαφορά. Επίσης μπορείτε να κρατήσετε το αρχικό εισιτήριο και να το χρησιμοποιήσετε κάποια άλλη στιγμή.
Μπορείτε να πάρετε επιστροφή χρημάτων ακόμα κι αν δεν επιτρέπεται
Αν η πτήση σας καθυστερήσει, αλλάξει ή ακυρωθεί, τότε η αεροπορική οφείλει να σας επιστρέψει τα χρήματα του εισιτηρίου ακόμα και αν δεν αναγράφεται στην πολιτική της εταιρείας.
Διεκδικήστε, λοιπόν, τα δικαιώματά σας την ώρα που είστε στο αεροδρόμιο!