Ο κύριος Σπίρτσης, όπως συνηθίζει, σε κάθε παράδοση δημόσιου έργου, παραποιεί την αλήθεια.
Γι’ αυτόν ο χρόνος ξεκίνησε, όταν ανέλαβε υπουργός, τότε ξεκίνησαν και τα έργα.
Δίνοντας χθες στην κυκλοφορία το τελευταίο τμήμα των 20.5 χιλ. του κάθετου άξονα της Εγνατίας, «Σιάτιστα- Κρυσταλλοπηγή», στα Ελληνοαλβανικά σύνορα , συνολικού μήκους 72 χιλ. δήλωσε:
-Παραδίδω, ένα σημαντικό οδικό άξονα, για την Δυτική Μακεδονία, άλλα και για όλη την χώρα.
-Δυστυχώς όμως, δεν υπήρχε μέχρι τώρα, πολιτική κάθετων αξόνων της Εγνατίας.
-Παλεύω να εξαιρέσω, τις ακριτικές περιοχές, από διόδια, μέχρι να μπουν τα ηλεκτρονικά.
Για την αποκατάσταση της αλήθειας, που όλοι ξέρουν, θα ήθελα να αναφέρω, ότι το έργο:
-Δημοπρατήθηκε στις 20/9/11
-Πέρασε από την αρμόδια επιτροπή της βουλής, στις 11/1/12
-Η σύμβαση υπογράφτηκε, στις 10/2/12
-οι εργασίες άρχισαν, στις 23/3/12
-Ο προϋπολογισμός του έργου, ήταν 158 εκ ευρώ
-Ο χρόνος ολοκλήρωσης του 3 χρόνια.
Οι ημερομηνίες, είναι αποκαλυπτικές και ας τις κρύβει ο κύριος Σπίρτσης, κάτι, που σπάνια έκανε, προκάτοχός του.
Τώρα, μπορεί να μας πει, τι έκανε για το έργο, εκτός από κομματική προπαγάνδα και το κόψιμο της κορδέλας;
Την ίδια περίοδο, ξεκίνησε και η κατασκευή του οδικού άξονα “Φλώρινα-Νίκη” και ο οποίος, δόθηκε σε λειτουργία, πέρσι.
-Η κατασκευή της Εγνατίας οδού ξεκίνησε, στις αρχές της δεκαετίας του ’90.
-Η αριστερά τότε, ήταν αντίθετη στην δημιουργία της εταιρίας του δημοσίου Εγνατία ΑΕ, που απαιτούσε η ΕΕ, για να συνεχίσει την χρηματοδότηση του έργου.
-Η κατασκευή του οριζοντίου άξονα, μήκους 670 χιλ.,εγινε σε περίπου 15 χρόνια, σε χρόνο ρεκόρ, για τα Ελληνικά δεδομένα και κόστισε, περίπου 6.5 δις ευρώ, τα περισσότερα, είναι από την ΕΕ.
-Οι επτά κάθετοι άξονες, που την συνδέουν με τις χώρες της Βαλκανικής και τα διευρωπαϊκά δίκτυα, ήταν από την αρχή σχεδιασμένοι και συμφωνημένοι με την ΕΕ και τις Βαλκανικές χώρες, για να κατασκευάσουν και αυτές την συνεχεία τους, στο εσωτερικό των χωρών τους.
– Έχουν ολοκληρωθεί οι περισσότεροι, με προτελευταίο, αυτόν που παρέδωσε χθες.
-Μένει να ολοκληρωθεί, στον Έβρο ο κάθετος άξονας «Αρδάνιο- Ορμένιο», στα τελευταία τμήματα του, τα όποια έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί, μέχρι το 2015 και δυστυχώς ,δεν έχουν ορατό ορίζοντα ολοκλήρωσης.
Καιρός, να εξηγήσει, γιατί δεν ολοκληρώθηκε ακόμη και γιατί καθυστερούν τα έργα τόσο πολύ, να ολοκληρωθούν.
Όσο, για το μέλλον της Εγνατίας και των διοδίων, με τις υπογραφές, για την ιδιωτικοποίηση, που έβαλε και τα 40 διόδια, που αποφάσισε, μονο την ακύρωση της αναπτυξιακής και γεωστρατηγικής της σημασίας, θα πετύχει.