Ενισχυμένα έσοδα γύρω στο 7% εμφάνισε στην Ελλάδα η γερμανική αλυσίδα discount super market Lidl, ωστόσο τα στελέχη της παραδέχονται ότι πλέον θα έχουν να αντιμετωπίσουν πολύ ισχυρότερο και δυσκολότερο ανταγωνισμό, μετά και τις εξελίξεις τόσο με την εξαγορά της Βερόπουλος από τον όμιλο My Market, όσο, κυρίως, της απορρόφησης των καταστημάτων Carrefour από τον όμιλο Σκλαβενίτη.
Η Lidl εξακολουθεί να έχει ως δυνατό “ατού” της τις ιδιαίτερα χαμηλές τιμές των προϊόντων της ενώ, όπως ανέφερε ο πρόεδρος διοίκησης της Lidl για την Ελλάδα, Ιάκωβος Ανδρεανίδης, η εταιρεία επενδύει κάθε χρόνο πάνω από 50 εκατ. ευρώ για επιπλέον προσφορές στις ήδη χαμηλές τιμές στις οποίες διαθέτει τα προϊόντα.
Αυτό ωστόσο ίσως πλέον να αποδειχτεί ότι δεν αρκεί από μόνο του, καθώς ο ήδη σκληρός ανταγωνισμός στο χώρο των super market τώρα γίνεται ακόμα πιο έντονος, με αποτέλεσμα να πιέζονται προς τα κάτω οι τιμές των «επώνυμων» προϊόντων που πουλάνε οι άλλες αλυσίδες, τη στιγμή που η Lidl για να κρατήσει τις χαμηλές τιμές “ποντάρει” κυρίως σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 85% των πωλήσεών της.
Ωστόσο, το μεγαλύτερο μέρος των καταναλωτών εμπιστεύεται τα “επώνυμα” προϊόντα διότι τα γνωρίζει πολλά χρόνια, και στην περίπτωση που ο ανταγωνισμός μεταξύ των άλλων αλυσίδων πιέσει περισσότερο τις τιμές των “επώνυμων” προϊόντων, η “ψαλίδα” της τιμής τους με την τιμή των προϊόντων ιδιωτικής αλυσίδας θα μειωθεί ακόμα περισσότερο, αφαιρώντας, σε ένα βαθμό, και το κίνητρο προτίμησης των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας από τους καταναλωτές.
Το άμεσο μέλλον θα δείξει εάν η “αντίδραση” της Lidl (με την υποστήριξη των χαμηλών τιμών, της ιδιωτικής ετικέτας και των ελληνικών προϊόντων με αυτή την ετικέτα) θα έχει αποτέλεσμα.
Σημειώνεται ωστόσο πως όλες οι προηγούμενες προσπάθειες των αλυσίδων discount στην Ελλάδα απέτυχαν, και μάλιστα σε περίοδο πριν από τη μεγάλη οικονομική κρίση…