Καστοριά

Στα “χαρακώματα” Σκλαβενίτης, Μασούτης, Κρητικός για το… καλάθι της Καστοριάς

 

Αλλάζει ο χάρτης της τοπικής αγοράς, με νέα καταστήματα και επαναλανσάρισμα των αλυσίδων – “Μητέρα των μαχών” οι προσφορές

 Σε θέση μάχης έχουν μπει τα μεγάλα σούπερ μάρκετ στην Καστοριά με στόχο να κερδίσουν τις καρδιές και τα… πορτοφόλια των καταναλωτών του Νομού. Ο ερχομός του Σκλαβενίτη, η επαναλειτουργία του Μασούτη στην καρδιά της πόλης, αλλά και η είσοδος της ΚΡΗΤΙΚΟΣ, δημιουργούν νέα δεδομένα στην τοπική αγορά, στην οποία ήδη κρατούν σημαντικό μερίδιο τόσο ο ΑΒ Βασιλόπουλος, όσο και τα LIDL, αλλά και η “ήσυχη δύναμη” της Ελληνικής Διατροφής, η οποία αριθμεί περισσότερα από 15 καταστήματα σε όλο το Νομό.
Η Διαμαντής Μασούτης Α.Ε., με το νέο κατάστημα, το οποίο εγκαινίασε την περασμένη εβδομάδα, αριθμεί και πάλι τρία στην Καστοριά και συνολικά 264 καταστήματα. Το κατάστημα βρίσκεται σε πολύ κεντρικό σημείο, διαθέτει 500 τ.μ. χώρο πώλησης σε δύο επίπεδα, πέντε ταμεία, απασχολεί 34 άτομα προσωπικό και βρίσκεται απέναντι από το δημοτικό πάρκινγκ. Σύμφωνα με την εταιρία, το κατάστημα δημιουργήθηκε με βάση το νέο μοντέλο καταστημάτων Μασούτης. Πρόκειται για ένα νέο περιβάλλον που όπως σημειώνει η εταιρεία, διαφέρει πολύ από του ανταγωνισμού και προσφέρει μια νέα εμπειρία αγορών. Η εταιρία όμως δεν σταματά εκεί, αφού πληροφορίες θέλουν την εταιρία να εξετάζει το ενδεχόμενο να πάρει το κατάστημα ΟΜΟΝΟΙΑ στους Μανιάκους. Σήμερα η εταιρία αριθμεί τρία καταστήματα στην Καστοριά, με αυτό της Χλόης να έχει δεσπόζουσα θέση λόγω μεγέθους.

Ο ερχομός του Σκλαβενίτη
Ο Όμιλος Σκλαβενίτη, ο οποίος πλέον θα αριθμεί 560 καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο, μετά την ολοκλήρωση της ενσωμάτωσης του δικτύου της Μαρινόπουλος, έρχεται και στην Καστοριά με… άγριες διαθέσεις, για να ταράξει το λιανεμπόριο της περιοχής. Το κατάστημα, σύμφωνα με εσωτερικές πληροφορίες, γεμίζει καθημερινά την τελευταία εβδομάδα με εκατοντάδες κωδικούς, ενώ και η καινούρια πινακίδα, η οποία έχει ήδη τοποθετηθεί έπειτα από την αποκαθήλωση του Μαρινόπουλου, “περιμένει” τα εγκαίνια για να αποκαλυφθεί.
Από την πλευρά της η Μαρινόπουλος, σε ανακοίνωση στην επίσημη ιστοσελίδα της εταιρείας αναφέρεται ότι: “Νιώθουμε την ανάγκη να σας ευχαριστήσουμε θερμά για την εμπιστοσύνη που μας έχετε δείξει όλα αυτά τα χρόνια, αλλά και για την στήριξη σας στις δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε. Η εταιρεία αλλάζει αλλά όχι οι άνθρωποι! Όλοι οι εργαζόμενοι των καταστημάτων θα είμαστε εδώ για εσάς, όπως πάντα, για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση”…
Ιδιαίτερη αξία έχει, τέλος, να αναφέρουμε ότι και οι Καστοριανοί δεν θα δουν, εκτός αν αλλάξει τώρα η φιλοσοφία της εταιρίας, ούτε ιστοσελίδα, ούτε διαφήμιση σε τηλεόραση και ραδιόφωνο, αλλά ούτε και φυλλάδιο προσφορών, αφού ο Σκλαβενίτης  δεν διαφημίζεται αλλά προωθεί τις προσφορές του μέσα στα καταστήματα και από στόμα σε στόμα. Αρκετοί που ξέρουν το μαγαζί, λένε ότι όλα αυτά δεν αποτελούν κάποιο είδος «παραξενιάς», αλλά ότι οι άνθρωποι που ηγούνται της εταιρείας είναι προσηλωμένοι σε ένα συγκεκριμένο τρίπτυχο: ικανοποιημένοι εργαζόμενοι, ικανοποιημένοι πελάτες, ικανοποιημένοι προμηθευτές.

Η συνεργασία Κρητικός – ΥΠΕΡ
Τα ΥΠΕΡ Γρηγοριάδη, από επιτυχημένη οικογενειακή επιχείρηση, με δυναμική πορεία στη Δυτική Μακεδονία, μετατρέπονται σταδιακά, έπειτα από τη συγχώνευση με την αλυσίδα Κρητικός σε ένα καινούριο παίκτη στην τοπική αγορά. Σκοπός της κίνησης αυτής, είναι η παροχή πιο ανταγωνιστικών τιμών στο σύνολο της γκάμας προϊόντων, όπως δηλώνουν οι εκπρόσωποι των δύο εταιρειών, σχέδιο το οποίο ήδη εφαρμόζεται στην πράξη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ακολουθεί ο εξ ολοκλήρου επανασχεδιασμός έξι καταστημάτων στο Νομό Καστοριάς, με σκοπό να παρέχουν στον καταναλωτή πιο ευχάριστο περιβάλλον και καλύτερη, πιο προσωπική εμπειρία εξυπηρέτησης.
Οι δύο εταιρείες διατηρούν κοινή φιλοσοφία και προέρχονται από κοινή βάση, ως οικογενειακές επιχειρήσεις. Το νέο τους εγχείρημα σκοπεύει να δώσει ώθηση στην ανάπτυξή τους ως μεσαίου μεγέθους ελληνικών επιχειρήσεων στον τομέα του λιανεμπορίου. Σύμφωνα με τον διευθυντή μάρκετινγκ της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, Διαμαντή Γραμματικόπουλο, “το νέο σχήμα θα έχει παρουσία σε 12 νομούς της χώρας με 152 καταστήματα και ετήσιο κύκλο εργασιών που υπερβαίνει τα 240 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, το τρέχον έτος έχουν προγραμματιστεί νέες επενδύσεις ύψους 7 εκατ. ευρώ, οι οποίες θα στηρίξουν το επενδυτικό μας πλάνο”.

Στάση αναμονής από ΑΒ και LIDL
Έχοντας στην κατοχή τους ένα αρκετά μεγάλο μερίδιο της αγοράς, τόσο ο Βασιλόπουλος με το κατάστημα στην Χλόη, όσο και τα LIDL με αυτά της Καστοριάς και του Άργους Ορεστικού, φαίνεται πως περιμένουν να δουν πως θα διαμορφωθεί ο νέος χάρτης στην περιοχή για να κάνουν τις κινήσεις τους.
Βέβαια, η Lidl προχωρά και αυτή στον επανασχεδιασμό των καταστημάτων της, εγκαινιάζοντας τον προηγούμενο μήνα το πρώτο κατάστημα νέας γενιάς στη Λαμία. Η νέα λογική της εταιρίας στοχεύει, μέσω της μοντέρνας αρχιτεκτονικής να αναβαθμίσει οπτικά τα καταστήματα, με στόχο την καλύτερη παρουσίαση της ποικιλίας και των προϊοντικών κατηγοριών. Η νέα φιλοσοφία περιλαμβάνει τη δημιουργία θεματικών ενοτήτων «corners», για ξεκάθαρη και οριοθετημένη παρουσίαση του μανάβικου, του φούρνου, του κρεοπωλείου, του ιχθυοπωλείου, της κάβας και των καλλυντικών.
Να σημειώσουμε πάντως ότι τόσο ο Βασιλόπουλος, όσο και τα LIDL, όλο το τελευταίο διάστημα “βομβαρδίζουν” τους καταναλωτές με διαφημίσεις μέσω τηλεόρασης για τις προσφορές τους με… “λάφυρο” τους πρώην πελάτες της Μαρινόπουλος οι οποίοι έχουν «πολιτογραφηθεί» ως κυνηγοί προσφορών, αλλά και ως αγοραστές προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

Μάρκος Πετρόπουλος

*Αναδημοσίευση από την εφημερίδα ΣΕΝΤΡΑ

sentra.com.gr

περισσότερα
Back to top button