– Για “βόμβα” κάνουν λόγω οι αξιωματικοί τις τροχαίας μιλώντας για την Πόρσε
– Η μαρτυρία – κλειδί και το ραντεβού στην Κηφισιά πριν το μοιραίο ταξίδι
– Τα ερωτήματα που ζητούν απαντήσεις και το μεγάλο μυστικό της τραγωδίας
Για μια κινούμενη βόμβα κάνουν λόγο έμπειροι αξιωματικοί της Τροχαίας αναφερόμενοι στην Πόρσε που σκόρπισε τον θάνατο στην εθνική Αθηνών – Λαμίας.
Η μαρτυρία – κλειδί που κάνει λόγο για καπνό στα λάστιχα και στη συνέχεια για κίνηση με το πλάι, η μαρτυρία που μιλάει για ένα ραντεβού της παρέας των νεαρών λίγο πριν ξεκινήσουν το ταξίδι με την Πόρσε, αλλά και το οπτικό υλικό από τις κάμερες, μαζί με τα όποια στοιχεία μπορούν να αντλήσουν οι ειδικοί από το ίδιο το αυτοκίνητο θα δώσουν κρίσιμες απαντήσεις στο μεγάλο μυστικό του θανατηφόρου τροχαίου. Θα δώσουν απάντηση στο γιατί χάθηκε ο έλεγχος και το πολυτελές αυτοκίνητο μετατράπηκε σε βόμβα που σκόρπισε τον θάνατο.
Οι αξιωματικοί που εξετάζουν το συμβάν δίνουν σημασία και στην παραμικρή λεπτομέρεια. Ουσιαστικά θέλουν να αναπαραστήσουν το ταξίδι από την αρχή. Έτσι θα εξεταστεί το ενδεχόμενο ο οδηγός να είχε πιει. Υπάρχει μαρτυρία ότι πριν το ταξίδι είχε συναντηθεί με φίλους του σε κατάστημα στην Κηφισιά.
Το αμέσως επόμενο στοιχείο που θα εξεταστεί είναι η κατάσταση των ελαστικών και των φρένων και αυτό καθώς άλλη μαρτυρία λέει ότι λίγο πριν τον μοιραίο ελιγμό και ενώ η Πόρσε κινούνταν με ιλιγγιώδη ταχύτητα στην αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας άγνωστο γιατί μοιάζει ο οδηγός να πατάει τα φρένα και στη συνέχεια από τα ελαστικά να βγαίνουν καπνοί. Ελάχιστα δευτερόλεπτα μετά το αυτοκίνητο αρχίζει να ολισθαίνει με το πλάι και ξεκινάει την τρελή και μοιραία πορεία προς το πάρκινγκ.
Θα πρέπει να απαντηθούν στο σημείο αυτό δυο ερωτήματα. Ποιια ήταν η κατάσταση των ελαστικών σε σχέση με τα φρένα. Αν τα ελαστικά δηλαδή ήταν παλιά και τα φρένα καινούργια και καλοσυντηρημένα υπάρχει το ενδεχόμενο ο οδηγός να έχασε τον έλεγχο. Υπάρχει μάλιστα μαρτυρία που λέει ότι τα ελαστικά είχαν ηλικία 10 ετών. Αυτό οδηγεί στο συμπέρασμα ότι μπορεί ο οδηγός να χρειάστηκε να πατήσει απότομα τα φρένα με αποτέλεσμα τα ελαστικά να μην του δώσουν την απαραίτητη επαφή με το έδαφος και να χαθεί ο έλεγχος.
Γιατί όμως χρειάστηκε ο οδηγός να πατήσει απότομα το φρένο; Υπήρξε πρόβλημα με κάποιο άλλο αυτοκίνητο. Του στάθηκε εμπόδιο; Υπήρχε μπροστά του “αργό” αυτοκίνητο το οποίο δεν είδε μέχρι την τελευταία στιγμή λόγω της υπερβολικής ταχύτητας που είχε αναπτύξει;
Φταίει το οδόστρωμα το οποίο ήταν βρεγμένο; Έπεσε ο οδηγός σε κάποιο “σπρέι” άλλου αυτοκινήτου με αποτέλεσμα έστω και για μερικά δευτερόλεπτα να χάσει από το οπτικό του πεδίο τον δρόμο με αποτέλεσμα να χάσει και την ψυχραιμία του και να πατήσει απότομα φρένο και έτσι να χαθεί ο έλεγχος;
Ένα ερώτημα που θέτουν οι ειδικοί είναι και το εάν ο οδηγός ήταν σε θέση να χειριστεί το αυτοκίνητο με μεγάλη ταχύτητα. Εάν δηλαδή μπορούσε να ελέγξει το αυτοκίνητο όταν χρειαζόταν να κάνει δύσκολους χειρισμούς.
Σε κάθε περίπτωση όλοι συμφωνούν ότι η υπερβολική ταχύτητα ήταν ο πλέον βασικός παράγοντας που οδήγησε στο μοιραίο. Σε κάθε περίπτωση όποιο και αν ήταν το πρόβλημα το αυτοκίνητο θα μπορούσε να ελεγχθεί καλύτερα ή να ακινητοποιηθεί πιο εύκολα εάν η ταχύτητα δεν ήταν τόσο μεγάλη.