Σε ανθρώπινο λάθος αποδόθηκε το πολύνεκρο δυστύχημα με το λεωφορείο του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης που έγινε τα ξημερώματα της Κυριακής 22 Φεβρουαρίου του 2003, στη γέφυρα του ποταμού Αλιάκμονα και είχε ως τραγικό απολογισμό το θάνατο 14 ανθρώπων και τον τραυματισμό άλλων 8, από τους οποίους οι δύο σοβαρά.
Σε συνέντευξη Τύπου που έδωσε ο αστυνομικός διευθυντής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Παναγιώτης Βιολιντζής, ανέφερε ότι «η έλλειψη προσοχής από την πλευρά του οδηγού του λεωφορείου και η υπερβολική ταχύτητα ήταν οι αιτίες για το τραγικό δυστύχημα». Ο οδηγός του λεωφορείου έτρεχε με 101 χιλιόμετρα την ώρα, τη στιγμή που το ανώτατο όριο στο σημείο είναι 90 χιλιόμετρα την ώρα.
Περιγράφοντας τον τρόπο που το λεωφορείο έπεσε στον Αλιάκμονα, ο Π. Βιολιντζής είπε ότι ο οδηγός προσπάθησε να προσπεράσει προπορευόμενη νταλίκα, δεν υπολόγισε όμως σωστά τη λωρίδα κυκλοφορίας, προσέκρουσε στη στηθαίο όπου σύρθηκε για περίπου 25 μέτρα και στη συνέχεια έπεσε από τη γέφυρα. Ο 45χρονος οδηγός της νταλίκας Μιχάλης Κωνσταντινόπουλος ειδοποίησε από το κινητό του τηλέφωνο την αστυνομία και συνέχισε το δρομολόγιό του. Αργότερα εμφανίστηκε στο Τμήμα Τροχαίας Κατερίνης και έδωσε κατάθεση.
Το λεωφορείο είχε περάσει από έλεγχο ΚΤΕΟ τον Σεπτέμβρη του 2002. Η άδεια κυκλοφορίας του οχήματος εκδόθηκε το 1997, όμως ερευνάται το «παρελθόν» του διότι εντάχθηκε στο στόλο του ΚΤΕΛ ήδη μεταχειρισμένο. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ήταν ηλικίας τουλάχιστον 15 ετών. Ο Π. Βιολιντζής πάντως δήλωσε πως από την έκθεση πραγματογνωμοσύνης, δεν προέκυψε ότι είχε μηχανολογικό πρόβλημα.
Εξάλλου, διευκρινίστηκε ότι «δεν υπάρχουν παθολογικά αίτια που να δικαιολογούν την απώλεια ελέγχου του οχήματος από τον οδηγό». Οπως είπε ο ιατροδικαστής Ματθαίος Τσούγκας, ο οποίος πραγματοποίησε τη νεκροψία, ο θάνατος του Χ. Τόλιου οφείλεται σε ρήξη της σπονδυλικής στήλης και της αορτής.
Το τραγικό δυστύχημα έγινε λίγο μετά τα διόδια των Μαλγάρων στο δρόμο Θεσσαλονίκης – Κατερίνης. Το λεωφορείο είχε προορισμό την Αθήνα. Στο σημείο που έπεσε το λεωφορείο, από ύψος 15 μέτρων, τα νερά του ποταμού ήταν ρηχά, αλλά ο τραυματισμός των επιβατών σε συνδυασμό με την πολύωρη παραμονή τους μέσα στο ποτάμι και τη χαμηλή θερμοκρασία, επιδείνωσε την κατάσταση της υγείας πολλών. Στην επιχείρηση διάσωσης συμμετείχαν περισσότεροι από 100 διασώστες, αστυνομικοί, τροχονόμοι και άνδρες της ΕΜΑΚ, το σύνολο σχεδόν του στόλου των ασθενοφόρων του ΕΚΑΒ, γερανοφόρα οχήματα, και ένα αμφίβιο ερπυστριοφόρο της Πυροσβεστικής.
Η λίστα της τραγωδίας
Νεκροί ήταν οι: Χρήστος Τόλιος, 41 χρονών, οδηγός του λεωφορείου, Ευσταθία Μουζάκη, 50 χρόνων, Ιγκμπάρ Νασίρ, 27 χρόνων, υπήκοος Πακιστάν, Κωνσταντίνος Τουλούπης, 55 χρόνων, Βασίλης Νάσιουτζικ, 47 χρόνων, Κονδυλία Σκληρού, 22 χρόνων, Ευθυμία Παργάνα, 25 χρόνων, Στυλιανή Σένια, 9 χρονών, Δημήτρης Τσελεπίδη, 29 χρόνων, Μιχάλης Φίσκας, 27 χρόνων, Γιώργος Βαξεβανίδης, 23 χρόνων, Φώτης Τσέτσος, 27 χρόνων, Βασίλης Τασιούλας, 37 χρόνων και ο Βούλγαρος υπήκοος Ιλια Κονσταντίνοβ, 39 χρόνων.
Σοβαρά τραυματισμένοι ήταν ο υπήκοος Αλβανίας Φρέντι Τσαβάι, 32 χρόνων, και η Ευδοξία Μανικατζή, 35 χρόνων. Η Ευδοξία Μανικατζή έφερε βαριά κρανιοεγκεφαλική κάκωση, κάκωση στο θώρακα και την κοιλιά και υποβλήθηκε σε πολύωρη εγχείρηση. Ο 32χρονος Τσαβάι έφερε κακώσεις στο θώρακα και κατάγματα στη σπονδυλική στήλη, χειρουργήθηκε και του έγινε σπονδυλοδεσία.
Ελαφρά τραυματίες νοσηλεύτηκανστο «Ιπποκράτειο» Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης οι: Παντελής Τσολάκης, 21 χρονών, Ναθαναήλ Τσαρτσάρας, 26 χρόνων, Γιώργος Σαββαΐδης, 22 χρόνων, η υπήκοος Αλβανίας Αφροδίτη Σένια, 31 χρόνων. Στο 424 Στρατιωτικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης νοσηλεύτηκε ο 20χρονος στρατιώτης Παναγιώτης Διαμαντής και στο νοσοκομείο Κατερίνης ο Καστοριανός στρατιώτης Αναστάσιος Κόλιας 21 χρονών.
ΑΠΟ ΤΟ rizospastis.gr
Ο Ερευνητής της Βέροιας
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ:
Τάσος Κόλλιας: Ένας Καστοριανός στους “Ήρωες ανάμεσα μας” του ΑΝΤ1 (φωτο)
Αφιέρωμα στον Καστοριανό Τάσο Κόλλια στον “ΤΥΠΟ της ΚΥΡΙΑΚΗΣ” που κυκλοφορεί