Ξορκίζοντας το κακό
Πώς είναι δυνατό να τους πείσεις να μουγκρίζουν, να χτυπούν κουδούνες και να γίνουν υποζύγια βοοειδών, επειδή κάποιοι μεγαλύτεροι είναι καλλιτεχνικά ενδεείς, πολιτιστικά οπισθοδρομικοί, πεισματικά αγκυλωμένοι σε προβιές, βρωμιές και τραγίλες. Σε φαλλούς και φελλούς.
Διαβάστε επίσης:
ΡΩΜΥΛΟΥ ΜΑΝΤΖΟΥΡΑ:
Καρναβάλι Καστοριάς: Κόμης Αυστριακός περιηγείται πεζός…στη πατερίτσα των αρχών του 20ου αιώνα
Η υψηλή καλλιτεχνική και ανεκτίμητη ιστορική αξία της φωτογραφίας όπως πρωτοπαρουσιάστηκε, μου είχε τραβήξει την προσοχή. Ήταν η φωτογραφία με τίτλο “Κόμης Αυστριακός περιηγείται πεζός”. Κατά τα φαινόμενα απεικονίζει ένα νεαρό Καστοριανό μεταμφιεσμένο στα πλαίσια του τοπικού Καρναβαλιού με ειρωνικό ή σαρκαστικό χαρακτήρα.
Λόγος & Αντίλογος
ΖΗΣΗ ΤΖΗΚΑΛΑΓΙΑ:
Περί του Καστοριανού Καρναβαλιού
Ένας αξιόλογος νέος Καστοριανός ο κ. Γ.Σκόρδας κατέθεσε την αγωνία του για την διαδρομή και την προοπτική του Καστοριανού Καρναβαλιού. Άλλοτε με αιχμηρό και ενίοτε με σκωπτικό τρόπο εκφράζει την αγανάκτησή του για την μετάλλαξη του Καρναβαλιού από καθαρά αστικό δρώμενο σε «Βαλκανικό πανηγύρι».
Λόγος & Αντίλογος
ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΠΗΧΙΩΝ:
Περί μετονομασίας
Διερωτώμαι εάν είναι επιτρεπτό, να αλλοιώνεται, κατά το δοκούν, μια αιωνόβιος πατροπαράδοτη παράδοση της κοινωνίας της πόλεώς μας από μίαν αρχή, έστω και αιρετή, η οποία άρχει για μία καθορισμένη χρονική περίοδο, να μετονομάζει αυθαιρέτως μια εορτή μας, και αναφέρομαι στα Καστοριανά Καρναβάλια, τα οποία μετονόμασε σε Ραγκουτσάρια, με μία ονομασία ξενική, μή γνωρίζοντας καλά–καλά και τι σημαίνει αυτή η λέξη.
Λόγος & Αντίλογος
ΘΡΑΣΥΒΟΥΛΟΥ ΟΡ. ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΗ:
Περί του μακεδονικού αγώνα [V] Σχετικά με το εάν ή πόσο ενδιαφέρει τους αναγνώστες της Οδού η μελέτη μου, αυτό είναι κάτι που θα το δείξει ο χρόνος. Θέλω να πιστεύω ότι οι αναγνώστες της Οδού, ο εκδότης της οποίας κ. Π. Μπαϊρακτάρης μου έκανε την τιμή να δημοσιεύσει την εν λόγω μελέτη μου, έχουν ανοιχτούς ορίζοντες και ενδιαφέρονται ευρύτερα για την ιστορία της περιοχής.
ΣΟΝΙΑΣ ΕΥΘΥΜΙΑΔΟΥ-ΠΑΠΑΣΤΑΥΡΟΥ:
Ό,τι κραυγάζει δεν είναι αληθινό
Κάποτε, λοιπόν, κάποια δημοτική αρχή δοκήθηκε (υπέροχη καστοριανή λέξη που χάθηκε, γιατί χάθηκαν κι οι άνθρωποι που τη χρησιμοποιούσαν) να τα πει «Ραγκουτσάρια», γιατί αυτή ήταν πιο “πιασάρικη” λέξη. Κι έπιασε, γιατί τότε έπιανε πολύ το φολκλόρ.
Το Σκάκι
Ηρεμία και απέραντη σιωπή σκέπασε τα πάντα, τέλος το δωδεκαήμερο της ξέφρενης χαράς (;), χάθηκε ο «τσάρος» και πήρε μαζί του και τα καρναβάλια, έφυγαν και οι καλικάντζαροι αφού έφαγαν τον «ραγκού» (ή το «ρακούν»;)
ΘΡΑΣΥΒΟΥΛΟΥ ΟΡ. ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΗ:
Από τη Ζαγκορίτσανη στο Τσάνιγκραντ [VΙΙ] Σλαβόφωνοι Δυτικομακεδόνες στην Κωνσταντινούπολη
Ενδιαφέρουσα είναι η καταγραφή των βαφτιστικών ονομάτων. Αυτά είναι κατά πλειοψηφία τυπικά χριστιανικά, συνήθως σε εκσλαβισμένη μορφή.
Λόγος & Αντίλογος
Ένας Αδαής
Περί (Νέας) Δημοκρατίας
Δεν μπορεί βλέπεις βουλευτής αστικού ευρωπαϊκού κόμματος του ελληνικού κοινοβουλίου, να χαρακτηρίζει «αδαείς» συλλήβδην, όχι μόνο τους απλούς πολίτες, ανώνυμους και επώνυμους συμπολίτες. Αλλά μαζί με αυτούς και τους ανώτατους δικαστές της χώρας.
ΛΑΖΑΡΟΥ ΝΙΚΗΦΟΡΙΔΗ:
Τη γλώσσα μου έδωσαν ελληνική
ήτοι περί του ορθώς γράφειν τε και λέγειν
-Ολυμπία Τελιγιορίδου: περί facebook
-Στην Αριστοτέλους, Ραγκουτσάρηδες από την Καρδίτσα και την Θεσσαλονίκη.
-Στην Αριστοτέλους, από την πρόσφατη εκστρατεία των Καστοριανών
-Καρναβάλι 2017
-Ο σύλλογος “Ομόνοια” θα συνεχίσει τις προσπάθειές του με όποιους τρόπους και όποιες δυνάμεις έχει στην διάθεσή του…
Καστοριανό Καρναβάλι: «Τα Καλά Παιδιά στην διάδοσιν του εθίμου»
-Τα βελούδινα της Βενεζουέλας
…κι άλλα.
ΟΔΟΣ
το βήμα της Καστοριάς
Πέμπτη 12.01.2017 | 868