Ελλάδα

Σε ποιες περιπτώσεις ισχύουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας (πινακες)

pinakides_epistrofiΤα τέλη κυκλοφορίας ως γνωστόν, παρέμειναν σε σταθερά επίπεδα και το 2017. Όμως τα στοιχεία αναφέρουν ότι 700.000 αυτοκίνητα έχουν τεθεί σε ακινησία. Το συντριπτικό  80% και πλέον μάλιστα αυτών, αφορά σε παλαιά οχήματα κυρίως άνω των 2.000cc – τα οποία πληρώνουν + 600€ τέλη ετησίως – 2 λίτρα με ταξινόμηση από Νοέμβριο του 2010 και πριν.

Εφόσον συνεχιστεί η ροή κατάθεσης πινακίδων κυκλοφορίας, η τρύπα των δύο εκατομμυρίων ευρώ που προκύπτει μόνο από τα τέλη κυκλοφορίας, θα αυξηθεί. Άρα, η  ακινησία είναι ο ένας τρόπος να μην πληρώσει κάποιος τέλη κυκλοφορίας. Ο άλλος είναι να αντικαταστήσει το παλιό αυτοκίνητο με ένα νέο, χαμηλών εκπομπών ρύπων. Θυμίζουμε ότι μέχρι 90 γραμμάρια CΟ2 έχει μηδενικά τέλη.

 

teli-2

Αναφορικά με την ακινησία, σημειώστε πως αυτό το δικαίωμα το έχουν όλοι οι ιδιοκτήτες, στη χρονική διάρκεια που παράλληλα πληρώνονται τα τέλη κυκλοφορίας., δηλαδή μέχρι 31 Δεκεμβρίου. Αν δοθεί παράταση για την πληρωμή των τελών, αυτομάτως δίδεται και για την κατάθεση των πινακίδων.

Τι χρειάζεται ο ιδιοκτήτης για να καταθέσει της πινακίδες του στην εφορία;

Τα εξής δικαιολογητικά:

1) Άδεια κυκλοφορίας του αυτοκινήτου

2) Τις πινακίδες

3) Αντίγραφο της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος (έντυπο Ε1) από την οποία να προκύπτει ότι έχει δηλωθεί η ιδιοκτησία του ΙΧ (και ένα εκκαθαριστικό).

4) Ένα αντίγραφο του εντύπου Ε9, ώστε να αποδεικνύεται ότι υπάρχει θέση στάθμευσης για το αυτοκίνητο που θα τεθεί σε ακινησία. Αν δεν υπάρχει ιδιόκτητη θέση στάθμευσης πρέπει να προσκομιστεί στην εφορία μισθωτήριο συμβόλαιο για θέση πάρκινγκ ή βεβαίωση ότι του έχει παραχωρηθεί από κάποιον άλλο (συγγενή, φίλο κλπ).

5)Αποδεικτικό ότι έχουν πληρωθεί τα τέλη της προηγούμενης χρονιάς.

Σημειώστε πως οι πινακίδες και η άδεια κυκλοφορίας παραμένουν στην εφορία για διάστημα ενός χρόνου. Μετά από αυτό το χρονικό όριο οι πινακίδες καταστρέφονται. Μπορείτε να παραλάβετε πίσω τις πινακίδες σας όποτε το θελήσετε, αφού πληρώσετε τα προβλεπόμενα τέλη, και ένα αντίτιμο για την κατασκευή νέων πινακίδων, εφόσον αυτές έχουν καταστραφεί.

Ρυθμίσεις για τα τέλη κυκλοφορίας των επιβατικών οχημάτων

1. Οι υποπεριπτώσεις α ́ και β ́ της περίπτωσης Α ́ της παρ. 1 του άρθρου 20 του Ν. 2948/2001 (Α ́242), όπως
ισχύει, αντικαθίστανται ως εξής:

«Α. Αυτοκίνητα οχήματα ιδιωτικής χρήσης

α) Επιβατικά αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα έως τις 31.10.2010 και δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ανεξαρτήτως της ημερομηνίας πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα, με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα αυτών, ως εξής

Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα έως το έτος 2000 Κατηγορία Κυλινδρισμός κινητήρα (κυβ. εκατ.) Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε Ευρώ)
Α’ Έως 300 22
Β’ 301-785 55
Γ’ 786-1.071 120
Δ’ 1.072-1.357 135
Ε’ 1.358-1.548 225
ΣΤ’ 1.549-1.738 250
Ζ’ 1.739-1.928 280
Η’ 1.929-2.357 615
Θ’ 2.358-3.000 820
Γ 3.001-4.000 1.025
Κ’ 4.001 και άνω 1.230
Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα από το έτος 2001 έως το 2005 Κατηγορία Κυλινδρισμός κινητήρα Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε Ευρώ)
Α’ Έως 300 22
Β’ 301-785 55
Γ’ 786-1.071 120
Δ’ 1.072-1.357 135
Ε’ 1.358-1.548 240
ΣΤ’ 1.549-1.738 265
Ζ’ 1.739-1.928 300
Η’ 1.929-2.357 630
Θ’ 2.358-3.000 840
I’ 3.001-4.000 1.050
Κ’ 4.001 και άνω 1.260
Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα από το έτος 2006 και μετά Κατηγορία Κυλινδρισμός κινητήρα Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε Ευρώ)
Α’ Έως 300 22
Β’ 301-785 55
Γ’ 786-1.071 120
Δ’ 1.072-1.357 135
Ε’ 1.358-1.548 255
ΣΤ’ 1.549-1.738 280
Ζ’ 1.739-1.928 320
Η’ 1.929-2.357 690
Θ’ 2.358-3.000 920
I’ 3.001-4.000 1.150
Κ’ 4.001 και άνω 1.380

β) Επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά στην Ελλάδα από 1.11.2010 και μετά, αποκλειστικά με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια C02 ανα χιλιόμετρο).

Λαμβάνονται υπόψη οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, όπως αυτές αναγράφονται στην άδεια του οχήματος, ως εξής:

ΔΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ (γρμ.C02 ανα χιλιόμετρο) ΑΝΑ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝC02 (σε ευρώ)
0-90 0
91-100 0,90
101-120 0,98
121-140 1,20
141-160 1,85
161-180 2,45
181-200 2,78
201-250 3,05
Άνω των 251 3,72
Για τα Ε.Ι.Χ. ρυμουλκούμενα, ημιρυμουλκούμενα (τροχόσπιτα): 140 Ευρώ

Στα ανωτέρω αυτοκίνητα περιλαμβάνονται και τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα, που εισάγονται από το αλλοδαπό προσωπικό των εμποροβιομηχανικών επιχειρήσεων των εγκατεστημένων στην Ελλάδα με βάση των α.ν. 89/1967 (Α’ 132). Επίσης περιλαμβάνονται και τα τύπου Jeep αυτοκίνητα, ανεξάρτητα από το χαρακτηρισμό τους ως επιβατικών ή φορτηγών.»

2. Το δεύτερο εδάφιο της υποπερίπτωσης ζ’ της περίπτωσης Α’ της παραγράφου 1 του άρθρου 35 του ν. 3986/2011 (Α’ 152), αντικαθίσταται, ως εξής:

«Ειδικά, υβριδικά αυτοκίνητα οχήματα και υβριδικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες, που εμπίπτουν στις διατάξεις του προηγούμενου εδαφίου, έως 1549 κ.εκ., ανεξάρτητα από την ημερομηνία της πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα, απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας.

Για τα οχήματα της κατηγορίας αυτής από 1549 κ.εκ. και άνω, τα τέλη κυκλοφορίας που επιβάλλονται αναλογούν στο 60% των τελών των αντίστοιχων συμβατικών οχημάτων»

3. Η παράγραφος 2 του άρθρου 35 του ν. 3986/2011 (Α’ 152), τροποποιείται, ως εξής:

Στο πρώτο και στο δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 2 του άρθρου 35 του ν. 3986/2011 (Α’ 152) οι λέξεις: «ιδιωτικής και» διαγράφονται.

Στο τέλος του δεύτερου εδαφίου της παράγραφου 2 του άρθρου 35 του ν. 3986/2011 (Α’ 152), προστίθενται δύο νέα εδάφια, ως εξής:

«Τα υβριδικά επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, κυλινδρισμού κινητήρα έως 1.549 κ.εκ., που έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα για πρώτη φορά έως την 31.10.2010, απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας. Για τα υβριδικά επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης κυλινδρισμού κινητήρα από 1.549 κ.εκ. και άνω, που έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα για πρώτη φορά έως την 31.10.2010, τα Τέλη κυκλοφορίας που επιβάλλονται αναλογούν στο 60% των τελών των αντίστοιχων συμβατικών οχημάτων».

Στο έκτο και στο έβδομο εδάφιο της παραγράφου 2 του άρθρου 35 του ν. 3986/2011 (Α’ 152) οι λέξεις: «ιδιωτικής και» διαγράφονται.

Στο τέλος του έβδομου εδαφίου της παράγραφου 2 του άρθρου 35 του ν. 3986/2011 (Α’ 152), προστίθενται δύο νέα εδάφια ως εξής:

«Οι υβριδικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ιδιωτικής χρήσης, κυλινδρισμού κινητήρα έως 1.549 κ.εκ., ανεξάρτητα από την ημερομηνία της πρώτης ταξινόμησης τους στην Ελλάδα, απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας.

Για τις υβριδικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ιδιωτικής χρήσης, κυλινδρισμού κινητήρα από 1.549 κ.εκ. και άνω, ανεξάρτητα από την ημερομηνία της πρώτης ταξινόμησης τους στην Ελλάδα, τα Τέλη κυκλοφορίας που επιβάλλονται αναλογούν στο 60% των τελών των αντίστοιχων συμβατικών οχημάτων.».

4. Η παράγραφος 3 του άρθρου 35 του ν. 3986/2011 (Α’ 152), αντικαθίσταται, ως εξής:

«Οι διατάξεις των προηγουμένων παραγράφων ισχύουν για τα Τέλη κυκλοφορίας έτους 2016 και επομένων.»

5. Από την έναρξη ισχύος των διατάξεων του παρόντος άρθρου παύει να ισχύει κάθε διάταξη νόμου που ρυθμίζει διαφορετικά τα εν λόγω θέματα.

mononews.gr

περισσότερα
Back to top button