Μία από τις «παράπλευρες απώλειες» των εξελίξεων στην Μαρινόπουλος είναι και η διεθνής αλυσίδα καφέ Starbucks. Τι πρόκειται να συμβεί
Πέρα από τις εταιρείες των προμηθευτών της Μαρινόπουλος, επηρεάζονται σε ένα μεγάλο βαθμό και αυτές του ίδιου του ομίλου. Μία από τις εταιρείες όπου πρόκειται να εκποιήσει ο όμιλος ώστε να βρει ρευστό για να καλύψει τις υποχρεώσεις της είναι και η «Μαρινόπουλος Εταιρεία Καφέ ΑΕΕ» η οποία διαχειρίζεται το σήμα Starbucks στην Ελλάδα και στην βαλκανική χερσόνησο.
Το πρώτο διάστημα η ανάπτυξη ήταν ταχύτατη καθώς ανταγωνισμός σε οργανωμένο επίπεδο υπήρχε μόνο από την Flocafe ενώ σύντομα το παράδειγμα της Μαρινόπουλος βρήκε μιμητές με άλλους επιχειρηματίες να επιδιώκουν να φέρουν αλυσίδες «τύπου» Starbucks όπως τα Costa Cafe. To 2008 τα Starbucks είχαν αγγίξει τα 70 σε πολλά σημεία της χώρας ενώ είχε επιτευχθεί και η διεθνής ανάπτυξη που είχε υποσχεθεί η Μαρινόπουλος στην μητρική εταιρεία με καταστήματα να έχουν ανοίξει στην Κύπρο, την Ρουμανία και την Βουλγαρία.
Σε ότι αφορά στην Ελλάδα αυτό ήταν και το υψηλότερο σημείο που είχε φθάσει ποτέ καθώς αμέσως μετά – και πριν φανούν ακόμη τα σημάδια της ύφεσης – η εταιρεία αναδιπλώθηκε και έφθασε να βρίσκεται σήμερα σε λιγότερα από 30 σημεία.
Σήμερα η Starbucks αναμένεται να είναι ένα από τα πρώτα «ασημικά» που θα βγάλει στο σφυρί η Μαρινόπουλος, όχι τόσο γιατί αναμένει ότι θα έχει σημαντικά έσοδα αλλά επειδή ο αγοραστής είναι πιο εύκολο να βρεθεί και δεν θα είναι μάλλον άλλος από την ίδια την Starbucks.
Κάτι αντίστοιχο είχε συμβεί και πριν μία πενταετία όταν υπήρξε «φιλικό διαζύγιο» μεταξύ Starbucks και Μαρινόπουλου για τις αγορές της Ελβετίας και της Αυστρίας όπου η Starbucks εξαγόρασε το ποσοστό που κατείχε στην Starbucks-Marinopoulos Holdings B.V. η Marinopoulos Holding SARL. Αξίζει να σημειωθεί ότι και στα Starbucks στην Ελλάδα η μητρική κατέχει μειοψηφική συμμετοχή η οποία σύμφωνα με πληροφορίες ανέρχεται σήμερα σε 18%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα Starbucks είναι η μόνο μεγάλη συμμετοχή που κατέχει σε εκτεταμένο δίκτυο διεθνούς συνεργασίας (σ.σ. Grand Optical και Gap αφορούν μικρά μεγέθη) καθώς στην άλλη πολυετή συμφωνία που διαθέτει, αυτή με την Marks & Spencer που χρονολογείται από την δεκαετία του ’70 το ποσοστό της Μαρινόπουλος έπεσε το 2008 σε 50% και σήμερα σε 20%.