Μέχρι τον Σεπτέμβριο θα δημιουργηθεί εταιρεία στην οποία η ΔΕΗ θα μεταφέρει χαρτοφυλάκιο 400.000 πελατών από όλες τις κατηγορίες. Η εταιρεία στη συνέχεια θα διατεθεί για πώληση, μετά από διαγωνισμό που θα γίνει τον Σεπτέμβριο.
Πώληση χαρτοφυλακίου πελατών που αντιστοιχούν στο 6% της αγοράς λιανικής, ανήγγειλε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ -16,33%Μανώλης Παναγιωτάκης, μιλώντας στο συνέδριο του Economist.
Συγκεκριμένα, αναφερόμενος στις πρωτοβουλίες που θα λάβει στο πλαίσιο απελευθέρωσης της αγοράς με μείωση του μεριδίου της ΔEΗ, ο κ. Παναγιωτάκης τόνισε ότι μέχρι το Σεπτέμβριο θα δημιουργηθεί εταιρεία στην οποία θα μεταφερθεί χαρτοφυλάκιο 400.000 πελατών από όλες τις κατηγορίες. Η εταιρεία αυτή στη συνέχεια, θα διατεθεί για πώληση μετά από διαγωνισμό που θα γίνει τον Σεπτέμβριο. Το ποσοστό αυτό, θα προστεθεί στο 10% που κατέχουν οι ανεξάρτητοι προμηθευτές στο τέλος Μαίου, το οποίο αναμένεται να αυξηθεί ακόμη περισσότερο μέχρι το τέλος του χρόνου.
Σύμφωνα με τον κ. Παναγιωτάκη, η ΔEΗ είναι διατεθειμένη να πωλήσει το σύνολο των μετόχων της νέας εταιρείας, ή ποσοστό που θα συμφωνήσει με τον υποψήφιο αγοραστή. Σε κάθε περίπτωση πάντως, ο επενδυτής θα πρέπει να εξαγοράσει πλειοψηφικό πακέτο.
Ο επικεφαλής της ΔΕΗ -16,33% εκτιμά ότι η μετοχική παρουσία της ΔΕH στη νέα εμπορική εταιρεία θα αποτελεί εγγύηση για την διατήρηση του πελατολογίου, ενώ κίνητρο για την παραμονή των πελατών, θα είναι η διατήρηση σταθερού τιμολογίου για διάστημα τουλάχιστον ενός χρόνου.
Σε ερωτήσεις δημοσιογράφων ως προς τη διαμόρφωση του πελατολογίου που θα διατεθεί στο νέο σχήμα, ο ίδιος τόνισε ότι θα περιλαμβάνει όλες τις κατηγορίες πελατών, τόσο από άποψη χρήσης (επαγγελματικοί, οικιακοί, βιομηχανικοί κ.λπ.), όσο και από άποψη συνέπειας (καλοπληρωτές ή όχι). Επίσης είπε ότι ανάλογα με το πως θα εξελιχθεί ο πρώτος διαγωνισμός, η ΔEΗ θα προχωρήσει και σε άλλους, με στόχο να μειώσει το ποσοστό της στο 50% της αγοράς, όπως προβλέπει η συμφωνία με τους δανειστές. Διευκρίνισε δε ότι από τους πελάτες που θα ενταχθούν στις νέες εταιρείες, εξαιρούνται αυτοί των μη διασυνδεμένων νησιών.
Με τον τρόπο αυτό καταλήγει οκ Παναγιωτάκης, η ΔEΗ θα αποφύγει την απώλεια μόνο των καλών πελατών με υψηλά περιθώρια. Σύμφωνα εξ άλλου με τον ίδιο, Παναγιωτάκη, ο διαγωνισμός θα απευθύνεται σε σοβαρούς ανταγωνιστές της ΔΕΗ -16,33% που λειτουργούν στρατηγικά στην αγορά, δηλαδή είναι διατεθειμένοι να παρά δίνουν και όχι να δραστηριοποιηθούν ευκαιριακά με κερδοσκοπικό χαρακτήρα.