Στο εδώλιο του κατηγορουμένου θα καθίσουν οι Mercedes – Benz και BMW στην Ελλάδα, μετά την ποινική δίωξη που άσκησαν οι οικονομικοί εισαγγελείς για λαθρεμπόριο και ξέπλυμα «μαύρου χρήματος», σύμφωνα με την οικονομική εφημερίδα «ΑΓΟΡΑ». Παράλληλα αναμένεται να επιβληθούν, σε πρώτη φάση, πρόστιμα 66 εκατ. ευρώ και 36 εκατ. ευρώ, αντιστοίχως.
Η υπόθεση, την οποία είχε αποκαλύψει ο ρ/σ Στο Κόκκινο το 2014, αφορά στις υποτιμολογήσεις που διενεργούσαν κατά την εισαγωγή των οχημάτων από την Γερμανία την περίοδο 2011 – 2013, αποκομίζοντας συνολικό όφελος 32,6 εκατ. ευρώ. Οι έλεγχοι του ΣΔΟΕ θα επεκταθούν τώρα σε όλες τις εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων.
Το ιστορικό
Ισχυρές ενδείξεις για εκτεταμένο λαθρεμπόριο κατά την εισαγωγή αυτοκινήτων από την ΒΜW, αλλά και ομολογημένη δωροδοκία Ελλήνων αξιωματούχων απο την DAIMLER BENZ μητρική της Mercedes,συνθέτουν μεταξύ άλλων το ευρύ φάσμα των έκνομων δραστηριοτήτων των γερμανικών επιχειρήσεων στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με αποκαλύψεις που παρουσιάστηκαν τον Σεπτέμβριο του 2014 στην εκπομπή του Κώστα Αρβανίτη η «Φυλή των Φίλων», σε συνέχεια του σχετικού ρεπορτάζ απο τον Στάθη Σχινά (Αύγουστος 2014), τον συνεργάτη του γερμανικού περιοδικού Spiegel, Θοδωρή Κούβακα και της εφημερίδας «ΑΓΟΡΑ» Γιώργο Ανδρή:
Η υπόθεση της φοροδιαφυγής των BMW και MERCEDES, για την οποία το ΣΔΟΕ είχε παραδώσει από το 2014 στην αρμόδια Εφορία πόρισμα για φοροδιαφυγή 200 εκατομμυρίων συν πρόστιμα και προσαυξήσεις, συνόλου 600 εκατομμυρίων ευρώ φαινόταν να λιμνάζει για πολλά χρόνια, καθώς «σκόνταφτε» σε πολιτικές παρεμβάσεις. Χρειάστηκε να περάσουν δυόμιση χρόνια και αλλαγή κυβέρνησης για να μπορέσει η δικαιοσύνη να κάνει το έργο της.. Ας σημειωθεί ότι σε τηλεοπτική εκπομπή ο Κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ, Άδωνις Γεωργιάδης είχε παραδεχτεί την ύπαρξη του θέματος υποστηρίζοντας αορίστως ότι το θέμα βρίσκεται στη Δικαιοσύνη.
Το άρθρο του γερμανικού περιοδικού Spiegel
Για το θέμα της λαθρεμπορίας απο την BMW γνωστοποιήθηκε και μια περίπτωση οχήματος με διαφορετικό αριθμό πλαισίου στην άδεια κυκλοφορίας, ενώ παραμένει πάντα ανοιχτό το θέμα «εξαφάνισης» 200 και πλέον οχημάτων απο να σύνολο 1.200 που ξεφορτώθηκαν μεν στο Βόλο, όμως εκτελωνίστηκαν περί τα 950. Για το θέμα επί του οποίου είχε διαταχθεί έρευνα από τον εισαγγελέα κατά της διαφθοράς Θεσσαλονίκης.
Τέλος για το θέμα της δωροδοκίας παρουσιάστηκε έγγραφο του Δικαστηρίου της Κολούμπια των ΗΠΑ, σύμφωνα με το οποίο η μητρική επιχείρηση της MERCEDES δωροδόκησε αξιωματούχους σε 22 χώρες μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, θέμα το οποίο δεν είχε απασχολήσει μέχρι την στιγμή της αποκάλυψης τις ελληνικές αρχές.
Ο Δημήτρης Γελαλής, τέως υπεύθυνος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ για θέματα φορολογικής πολιτικής, είχε παρουσιάσει – κατά τη διάρκεια της εκπομπής «Η Φυλή των Φίλων» του Κώστα Αρβανίτη στις 30 Σεπτεμβρίου του 2014 – το συνολικότερο θέμα της φοροδιαφυγής γερμανικών επιχειρήσεων στην Ελλάδα που πλην των αυτοκινητοβιομηχανιών περιλαμβάνει και τις Χοχτιφ (για την οποία με τελεσίδικη απόφαση του διοικητικού Εφετείου Αθηνών υπάρχει καταδίκη καταβολής 170 εκατομμυρίων ευρώ για φοροδιαφυγή), την MEDIA MARKT, τη SATURN και τη MAN.
Μετά τις αποκαλύψεις, για το θέμα υπήρξε παρέμβαση του γερμανικού συνδέσμου Βιομηχάνων προς τη Μέρκελ, μάλιστα τον Νοέμβριο 2013 κατά την επίσκεψη Σαμαρά στο Βερολίνο είχε πραγματοποιηθεί και συνάντηση Σαμαρά-Σόιμπλε με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Mercedes, Βέτσε στο Χιλτον του Βερολίνου συνάντηση για το περιεχόμενο της οποίας δεν μάθαμε ποτέ τίποτα.