Τη νέα σχολική χρονιά θα πρέπει να δύσκολοι γρίφοι και δυσεπίλυτα προβλήματα – Πολλοί από εμάς πρέπει να βάλουμε πλάτες
- Σε λίγες ημέρες επιστρέφουμε στα σχολεία μας και θα απομένουν ελάχιστες εβδομάδες για τη λήξη του διδακτικού έτους.
- Το νέο διδακτικό έτος είναι φανερό ότι θα έχει μεγάλες αλλαγές και τελείως διαφορετική μορφή στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα των εκπαιδευτικών από το νυν.
- Για όσους έχουν ασχοληθεί έστω και ελάχιστα με τη διαμόρφωση των Ωρολογίων Προγραμμάτων λειτουργίας των Σχολείων, είναι φανερό ότι τη νέα σχολική χρονιά θα έχουν να λύσουν δύσκολους γρίφους και δυσεπίλυτα προβλήματα.
- Πλέον -και εφόσον το Υπουργείο εννοεί αυτά που υπόσχεται- στο Δημοτικό Σχολείο θα υπάρχουν οι εξής ειδικότητες: Φυσική Αγωγή, Αγγλικών, Γαλλικών, Γερμανικών, Πληροφορικής, Εικαστικών, Μουσικής, Θεατρικής Αγωγής.
- Είναι σχεδόν σίγουρο ότι οι περισσότεροι από τους εκπαιδευτικούς αυτών των ειδικοτήτων θα πηγαίνουν σε δύο και μέχρι πέντε -το ανώτερο που ορίζει ο νόμος- Δημοτικά Σχολεία.
- Με δεδομένο ότι τουλάχιστον ένας δάσκαλος θα χρειάζεται για την προετοιμασία των μαθητών του Ολοήμερου, ο δάσκαλος αυτός θα ξεκινάει το πρόγραμμά του μετά τις δέκα οπότε το Σχολείο θα χρειάζεται τουλάχιστον δύο από τους εκπαιδευτικούς των ειδικοτήτων τις δύο πρώτες ώρες του προγράμματος. Εννοείται ότι αυτό θα γίνεται ταυτόχρονα σε όλα τα Σχολεία του νομού.
- Τις ημέρες αυτές που οι ειδικότητες θα πηγαίνουν στο Σχολείο από την πρώτη ώρα δε θα μπορούν να παίρνουν ώρες σε κάποιο Ολοήμερο γιατί έτσι θα καταστρατηγείται το εργασιακό τους ωράριο (έξι ώρες την ημέρα).
- Να υπενθυμίσω ότι καταργήθηκαν οι υπεύθυνοι δάσκαλοι για το Ολοήμερο Πρόγραμμα και πλέον κάθε ημέρα θα υπάρχει ξεχωριστός υπεύθυνος (χωρίς αποζημίωση εννοείται). Εκτός από αυτούς περιττοί είναι πλέον και οι δάσκαλοι για συμπλήρωση ωραρίου αφού στον κάθε δάσκαλο θα περισσεύουν και δε θα υπολείπονται ώρες. Αυτό -με πρόχειρο υπολογισμό- σημαίνει ότι περίπου 25 συνάδελφοι αναλαμβάνουν τάξη στο πρωινό.
- Αν συνυπολογίσουμε ότι πρωινή ζώνη πλέον δεν υπάρχει, πάλι 4-5 δάσκαλοι “πλεονάζουν”.
- Στα 4/θ και 5/θ Δημοτικά Σχολεία οι Διευθυντές δεν μπορούν να πάρουν ώρες από τους συναδέλφους τους αφού σε αυτούς θα πλεονάζουν ώρες.
- Από τους υπόλοιπους Δ/ντές οι περισσότεροι έχουν 12 ώρες μάθημα και ελάχιστοι 10 ή 8 ώρες. Αν αυτοί πάρουν ώρες από τους συναδέλφους τους, τότε τους “σπρώχνουν” υποχρεωτικά στο Ολοήμερο. Αν αναλάβουν ώρες από το Ολοήμερο τότε θα πρέπει να πηγαίνουν μετά τις δέκα στο Σχολείο για να τηρούν το εργασιακό τους ωράριο…
- Τι θα γίνει με τα Σχολεία που δε θα έχουν Ολοήμερο Πρόγραμμα; Πώς και πού θα συμπληρώνονται οι ώρες των εκπαιδευτικών;
- Αυτά είναι λίγα ερωτήματα και είναι σίγουρο ότι στην πορεία θα δημιουργηθούν πολύ περισσότερα.
- Το μόνο σίγουρο για μένα είναι ότι τη νέα σχολική χρονιά πολλοί από εμάς πρέπει να βάλουμε πλάτες: Να δούμε τους συναδέλφους που έχουν ανήλικα παιδιά, συναδέλφους που έχουν αντικειμενικά προβλήματα και δεν μπορούν να δουλέψουν και το απόγευμα και να τους βοηθήσουμε.
- Μόνο με την αλληλοκατανόηση και την αλληλοβοήθεια μπορούμε να λειτουργήσουμε τα Σχολεία.
Γαπκιάδης Γιώργος