Τελικά φαίνεται ότι οι δάσκαλοι είναι αυτοί οι οποίοι θα χάσουν χιλιάδες ώρες από το πρόγραμμά τους και από τα μαθήματα που δίδασκαν.
Μπορεί να υπάρχει η εντύπωση ότι χαμένοι θα βγουν οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων λόγω της κατάργησης των ΕΑΕΠ αλλά δεν πρόκειται να γίνει κάτι τέτοιο γιατί οι ώρες της ειδικότητάς τους θα αυξηθούν ή θα μπουν για πρώτη φορά σε πολύ περισσότερα σχολεία.
Για του λόγου το αληθές ο παρακάτω πίνακας δείχνει τις ώρες που είχαν πριν οι δάσκαλοι και αυτές που θα έχουν τώρα.
Αυτό φυσικά θα επηρεάσει άμεσα τους διορισμούς, τις μεταθέσεις και τις αποσπάσεις του κλάδου.
Ένα πρόχειρο παράδειγμα είναι ότι ενώ μέχρι τώρα σε ένα 6/θ Δημοτικό Σχολείο χρειάζονταν οκτώ δάσκαλοι (ολοήμερο + συμπλήρωση), τώρα οι έξι θα είναι υπεραρκετοί αν δεν έχουν και πρόβλημα στο να συμπληρώσουν το ωράριό τους κιόλας.
Προσθέστε και τις χιλιάδες ώρες από την κατάργηση της πρωινής ζώνης του Ολοήμερου Σχολείου για να έχετε καλύτερη εικόνα.
Πολλά βέβαια θα εξαρτηθούν και από το πόσες ειδικότητες θα υπάρχουν σε κάθε σχολείο.
ΤΑΞΕΙΣ | ΤΥΠΟΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ | ||
ΚΛΑΣΙΚΟ | ΕΑΕΠ | ΕΝΙΑΙΟΣ ΤΥΠΟΣ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ (ΝΕΟ) | |
ΩΡΕΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ | |||
Α | 23 | 23 | 21 |
Β | 23 | 23 | 21 |
Γ | 25 | 22 | 20 |
Δ | 25 | 22 | 20 |
Ε | 25 | 22 | 20 |
ΣΤ | 25 | 22 | 20 |
Παρατηρήσεις και Σχόλια για τον Ενιαίο Τύπο Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ:
- Το μάθημα της Ευέλικτης Ζώνης μπορεί να διδάσκεται από εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ70, από εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων για συμπλήρωση του υποχρεωτικού τους ωραρίου καθώς και από το Δ/ντή –Δ/ντρια του Σχολείου.
- Η διδασκαλία των αντικειμένων της Αισθητικής Αγωγής ανατίθεται σε εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων ειδικοτήτων. Σε περίπτωση αδυναμίας κάλυψης του προγράμματος από τις αντίστοιχες ειδικότητες, τότε το μάθημα μπορεί να ανατεθεί σε εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ70.
- Δε θα υπάρχει εκπαιδευτικός υπεύθυνος του ολοήμερου αλλά ανά ημέρα θα ορίζεται ο εκπαιδευτικός ο οποίος θα φέρει την ευθύνη λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος. Η ημερήσια ευθύνη του Ολοήμερου Προγράμματος μπορεί να ανατίθεται στο σύνολο των ειδικοτήτων καθώς και στον/στην Δ/ντή –Δ/ντρια του Σχολείου.
- Το Ολοήμερο Πρόγραμμα θα διαρκεί τρεις ώρες από τις οποίες η μία θα είναι το φαγητό, η δεύτερη Μελέτη-Προετοιμασία (μόνο από εκπαιδευτικούς ΠΕ 70), και η τρίτη επιλεγόμενο διδακτικό αντικείμενο (Τ.Π.Ε., Αγγλικά, Αθλητισμός, Εικαστικά, Μουσική, Θεατρική Αγωγή, Πολιτιστικοί Όμιλοι Δραστηριοτήτων-θα ανατίθεται στο σύνολο των ειδικοτήτων).
Προσωπικές σκέψεις:
- Οι ώρες που παίρνει υποχρεωτικά ο δάσκαλος στην Πρώτη και τη Δευτέρα τάξη είναι 18 και μπορούν να φτάσουν τις 25 (3 ώρες Ευέλικτη και 4 Αισθητική Αγωγή).
- Στην Τρίτη και την Τετάρτη τάξη οι ώρες που παίρνει υποχρεωτικά ο δάσκαλος είναι 18 και μπορούν να φτάσουν τις 23 (2 ώρες Ευέλικτη και 3 Αισθητική Αγωγή). ).
- Στην Πέμπτη και την Έκτη τάξη οι ώρες που παίρνει υποχρεωτικά ο δάσκαλος είναι 20 και μπορούν να φτάσουν τις 22 ( 2 Αισθητική Αγωγή).
- Από τη στιγμή που δε θα παραβιάζεται το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών (6 ώρες την ημέρα), ο δάσκαλος την ημέρα που θα αναλαμβάνει την προετοιμασία δε θα έχει μάθημα τουλάχιστον την πρώτη ώρα του προγράμματος.
- Από τη στιγμή που δε θα υπάρχουν υπεύθυνοι για το Ολοήμερο Πρόγραμμα, αυτό σημαίνει –σε επίπεδο Νομού- ότι τουλάχιστον είκοσι συνάδελφοι θα «μετακινηθούν» στο Πρωινό Πρόγραμμα.
- Με δεδομένο ότι συνταξιοδοτήσεις δεν προβλέπονται πολλές (ή μήπως καθόλου) , οι μεταθέσεις θα εξαρτηθούν άμεσα από τους συναδέλφους που θα πάρουν μετάθεση εκτός Νομού. Για αποσπάσεις ας μη συζητάμε καλύτερα.
- Μακάρι να πέφτω έξω και λυπάμαι αν σας μαυρίζω την καρδιά Πασχαλιάτικα.
- Κανένας διορισμός θα γίνει τελικά;
Ωρολόγιο Πρόγραμμα Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου (από 6/θ και πάνω)
ΤΑΞΕΙΣ | Α | Β | Γ | Δ | Ε | ΣΤ |
ΜΑΘΗΜΑΤΑ | ΩΡΕΣ | |||||
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ | – | – | 2 | 2 | 1 | 1 |
ΓΛΩΣΣΑ | 9 | 9 | 8 | 8 | 7 | 7 |
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ΙΣΤΟΡΙΑ | – | – | 2 | 2 | 2 | 2 |
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ | 4 | 4 | 2 | 2 | – | – |
ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ | – | – | – | – | 2 | 2 |
ΦΥΣΙΚΑ | – | – | – | – | 3 | 3 |
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ | – | – | – | – | 1 | 1 |
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ΜΟΥΣΙΚΗ | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ | 1 | 1 | 1 | 1 | – | – |
ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
ΑΓΓΛΙΚΑ | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ-ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤ. | 3 | 3 | 2 | 2 | – | – |
2η ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ | – | – | – | – | 2 | 2 |
Τ.Π.Ε. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ΣΥΝΟΛΟ | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 |