Ραντεβού στα δικαστήρια
Το «thema people» αποκαλύπτει σήμερα κατ’ αποκλειστικότητα το κείμενο του εξωδίκου που απέστειλε ο Αλέξανδρος Ρήγας στην Αννα Παναγιωτοπούλου. Ο επιτυχημένος σκηνοθέτης φαίνεται αποφασισμένος να φτάσει ως το τέλος για την αποκατάσταση της υπόληψής του, καταθέτοντας αίτηση ασφαλιστικών μέτρων, μήνυση και αγωγή εις βάρος της πρώην συνεργάτιδας και προσωπικής του φίλης, Αννας Παναγιωτοπούλου
Μία από τις πιο πικρές διαμάχες που υπήρξαν ποτέ ανάμεσα σε δύο Ελληνες καλλιτέχνες βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη τις τελευταίες ημέρες. Μια δήλωση της Αννας Παναγιωτοπούλου στο κανάλι Ε σχετικά με το ανέβασμα του θεατρικού έργου «Glorious», στο πλαίσιο της οποίας εξαπέλυσε βαρύτατες κατηγορίες εναντίον του Αλέξανδρου Ρήγα, έγινε η αιτία για να ανοίξει ο ασκός του Αιόλου. Οι δύο πρώην στενοί συνεργάτες και φίλοι πλέον δεν ανταλλάσσουν ούτε κουβέντα μεταξύ τους και δίνουν ραντεβού στα δικαστήρια. Μάλιστα ο Ρήγας έχει καταθέσει ήδη εξώδικη διαμαρτυρία, ενώ απαιτώντας αποκατάσταση της προσωπικής και επαγγελματικής του τιμής πρόκειται να διεκδικήσει από την ηθοποιό αποζημίωση για ηθική βλάβη 100.000 ευρώ, καταλογίζοντάς της επαγγελματική ανεπάρκεια, καθώς δεν προετοιμάζεται όπως οφείλει για τις πρόβες, «δεν μαθαίνει τα λόγια της» κ.λπ. Επίσης, κάνει λόγο για αναίτια απόπειρα συκοφάντησής του με μια εντελώς αβάσιμη δημόσια προσβολή της υπόληψής του.
Είναι προφανές ότι ο Αλέξανδρος Ρήγας νιώθει βαθιά θιγμένος από το όλο συμβάν, γι’ αυτό και προχωρά άμεσα σε μια σειρά από δικαστικές ενέργειες. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του «thema people», μέσω του νομικού του εκπροσώπου, γνωστού δικηγόρου Νίκου Αγαπηνού, σκοπεύει να υποβάλει μήνυση εναντίον της Αννας Παναγιωτοπούλου. Ταυτόχρονα θα καταθέσει αγωγή καθώς και αίτηση ασφαλιστικών μέτρων προκειμένου η πρώην συνεργάτιδά του να μην ξαναναφερθεί στο όνομά του.
Η Αννα Παναγιωτοπούλου, από την άλλη, δεν φαίνεται διατεθειμένη να ανακαλέσει ή να ρίξει τους τόνους της μεταξύ τους αντιπαράθεσης. Το επόμενο επεισόδιο της σύγκρουσης θα παιχτεί στις δικαστικές αίθουσες, ενώ το καλλιτεχνικό κύκλωμα καθώς και το κοινό αναμένουν με ενδιαφέρον τη συνέχεια. Εν τω μεταξύ, ο Αλέξανδρος Ρήγας συνεχίζει την προετοιμασία για το ανέβασμα του έργου και υπόσχεται ότι το «Gloriοus» θα είναι μια από τις καλύτερες παραστάσεις που θα απολαύσει το ελληνικό κοινό, έστω και χωρίς την Αννα Παναγιωτοπούλου. Για εκείνη ο Ρήγας κρατά τον πρωταγωνιστικό ρόλο που θα κληθεί να παίξει ενώπιόν του – αλλά στο δικαστήριο.
Δυσκολεύεται η Αννα με «τα λόγια»;
Πριν από λίγες ημέρες η κωμική ηθοποιός Αννα Παναγιωτοπούλου υποστήριξε ότι η συνεργασία της με τον Αλέξανδρο Ρήγα έληξε πρόωρα και με τον χειρότερο τρόπο, καταγγέλλοντας μια σειρά από ανεπίτρεπτες, για τα δικά της δεδομένα, συμπεριφορές.
Μιλώντας στην κάμερα της εκπομπής «Αποκαλυπτικά» σχετικά, δηλαδή για το θεατρικό «Gloriοus», η Παναγιωτοπούλου ισχυρίστηκε ότι «μου πήραν το έργο μέσα από τα χέρια. Μου είπαν χωρίς λόγο στη δεύτερη πρόβα και ενώ κράταγα το χαρτί “θέλουμε ποινική ρήτρα γιατί δεν θα μάθεις τα λόγια σου ποτέ”. Σε εμένα, εκατό χρόνια ηθοποιό! Αυτά είπε ο Ρήγας. Δεν πρόκειται για απλή παρεξήγηση, αλλά για απάτη. Μου πήρε το έργο και με άφησε χωρίς δουλειά. Ηταν απάτη, το λέω και το εννοώ. Είναι ένα τέρας. Εχω πάει ήδη δικαστικά».
Η συνέχεια δόθηκε, όπως ήταν φυσικό, από τον Αλέξανδρο Ρήγα, ο οποίος απάντησε στην Αννα Παναγιωτοπούλου, επίσης δημοσίως, με ανοιχτή επιστολή του.
Η Αννα Παναγιωτοπούλου με το κουστούμι του θεατρικού «Gloriοus» πριν αποχωρήσει
Μεταξύ άλλων, τόνισε πως «όταν μια πρωταγωνίστρια έχει στα χέρια της ένα θεατρικό κείμενο για τέσσερις ολόκληρους μήνες (και έχω ανοίξει προσωπική συζήτηση μαζί της για δυσκολία εκμάθησης των κειμένων, σύμφωνα με προσωπική εμπειρία από προηγούμενες δουλειές της στο θέατρο Παλλάς και στο Εθνικό Θέατρο) και γνωρίζοντας ότι έχουμε δύο μήνες προβών για το ανέβασμα του έργου, δεν θα έπρεπε η φίλη μου, Αννα, να ερχόταν στις πρόβες έχοντας, τουλάχιστον, μια υποτυπώδη γνώση του κειμένου και όχι συλλαβίζοντας με δυσκολία και με το κείμενο στο χέρι;». Συνεχίζοντας τη δική του εκδοχή, ο Αλέξανδρος Ρήγας σημειώνει: «Επικοινώνησα με τη φίλη μου Αννα, βρέθηκα μαζί της προσπαθώντας πολύ να την πείσω να μην καταστρέψουμε τη δουλειά και να φανεί λογική. Της επεσήμανα την κουβέντα που είχαμε κάνει για τις δύο προηγούμενες συνεργασίες της όπου παρουσίαζε και εκεί προβλήματα εκμάθησης, τόσο στο θέατρο Παλλάς με σκηνοθέτη τον Σταμάτη Φασουλή όσο και στο Εθνικό Θέατρο με σκηνοθέτη τον Πέτρο Ζούλια. Η φίλη μου Αννα αναφέρθηκε εντελώς απαξιωτικά και στους δύο και μου είπε επί λέξει ότι “έφταιγε ο Φασουλής και ο Ζούλιας γιατί δεν της έκαναν σωστές πρόβες”. Και μάλλον έχεις δίκιο, Αννούλα μου. Μετά από τόση κούραση εκατό χρόνων στη δουλειά, μας βολεύει να φταίνε πάντα οι άλλοι!».
Ο Αλέξανδρος Ρήγας επισήμανε επίσης ότι παρά τα λεγόμενά της δεν έλαβε ποτέ κάποιο δικαστικό έγγραφο από εκείνη. Αντιθέτως, εκείνος που επέλεξε την επίλυση των διαφορών τους μέσω της δικαστικής οδού είναι ο ίδιος.
Βαθιά θιγμένος εμφανίζεται ο Αλέξανδρος Ρήγας από το όλο συμβάν με την πάλαι ποτέ στενή του φίλη και συνεργάτιδα και γι’ αυτό προχωρά άμεσα σε μια σειρά από δικαστικές ενέργειες
Αποκλειστικό: Το εξώδικο του Ρήγα
Πριν από λίγες ημέρες διαδραματίστηκε το επόμενο επεισόδιο της διένεξης Ρήγα – Παναγιωτοπούλου. Η καταξιωμένη ηθοποιός έλαβε μια πολυσέλιδη εξώδικη δήλωση-διαμαρτυρία από το γνωστό δικηγορικό γραφείο του κ. Νίκου Αγαπηνού, την οποία εξασφάλισε και παρουσιάζει αποκλειστικά το «thema people».
Το δικαστικό έγγραφο ξεκινά ως εξής:
«Την Κυριακή 20 Μαρτίου 2016 στην εκπομπή του τηλεοπτικού σταθμού Epsilon “Αποκαλυπτικά” προβλήθηκε αποκλειστική συνέντευξη δική σας, κατά τη διάρκεια της οποίας αναφερθήκατε στο πρόσωπο το δικό μου με τρόπο εξόχως συκοφαντικό και δυσφημιστικό και με χαρακτηρισμούς έντονα προσβλητικούς και απαξιωτικούς της τιμής και της υπόληψης μου.
Με χαρακτηρίσατε ρητώς ως κλέφτη και απατεώνα και αναφερθήκατε επί της ουσίας σε γεγονότα που μόνο στη φαντασία σας έλαβαν χώρα και είναι ψευδή και παντελώς ανυπόστατα. Αναφερθήκατε σε υποτιθέμενη κλοπή θεατρικού έργου από μέρους μου (πρόκειται για το θεατρικό έργο Gloriοus), παρείχατε δημοσίως στον τηλεοπτικό αέρα τα στοιχεία της ταυτότητας μου και ισχυριστήκατε ψευδώς και ανακριβώς ότι δήθεν σας άφησα χωρίς δουλειά. Γνωρίζετε πολύ καλά ότι το θεατρικό έργο στο οποίο αναφέρεστε ανήκει σε συγκεκριμένο συγγραφέα και τα δικαιώματα του έργου στην Ελλάδα ανήκαν στον κύριο Πέτρο Ζούλια. Ουδεμία σχέση είχατε εσείς προσωπικά με τα πνευματικά δικαιώματα του συγκεκριμένου έργου, όπως αφήσατε έμμεσα αλλά σαφέστατα να εννοηθεί με τους ψευδέστατους ισχυρισμούς σας».
Σε μια εκτενή αναφορά στα πνευματικά δικαιώματα, το εξώδικο αναφέρει ότι «τα πνευματικά δικαιώματα του έργου αποκτήθηκαν νόμιμα με αγορά από το Λονδίνο, χωρίς καμία δική σας συμμετοχή, τη μετάφραση ανέλαβε ο κύριος Αλέξης Καλλίτσης, υπήρξε προσωπική επικοινωνία μου με τη ΣΟΠΕ που διαχειρίζεται τα δικαιώματα των έργων και μετά από ενδελεχή έρευνα αφού πιστοποιήθηκε και ταυτοποιήθηκαν πλήρως τα δικαιώματα του έργου, αποφασίστηκε να ανέβει το έργο με πρωταγωνίστρια εσάς σε σκηνοθεσία δική μου και παραγωγή του κυρίου Μαροσούλη στο θέατρο Μείζονος Ελληνισμού.
Εγώ κατέβαλα εξ ιδίων το συμφωνηθέν χρηματικό ποσό για τα δικαιώματα του έργου και επακολούθησε η συμφωνία προκειμένου να αναλάβει την παραγωγή ο κύριος Μαροσούλης, όλα δε τα παραπάνω αποδεικνύονται από νόμιμα παραστατικά και αποδείξεις που έχουν εκδοθεί μεταξύ εμού και της ΣΟΠΕ. Είναι σαφές από τα παραπάνω ότι δεν είχατε ποτέ καμία ανάμειξη ούτε συνδρομή που να σχετίζεται με τα δικαιώματα του έργου ούτε φυσικά συνδράματε οικονομικά με κανέναν τρόπο σε όλα τα παραπάνω και παρόλα αυτά δημοσίως ψευδώς αναφέρατε ότι τα δικαιώματα του έργου τα είχατε εσείς. Στη συνέχεια ο κύριος Καλλίτσης μάς παρέδωσε μια εξαιρετική μετάφραση, φτιάχτηκαν τα σκηνικά, ολοκληρώθηκαν τα casting για το θεατρικό έργο, έγιναν οι φωτογραφήσεις, λάβατε εσείς προκαταβολές που ζητήσατε για τη θεατρική παράσταση και με την οικονομική συνδρομή του παραγωγού κυρίου Μαροσούλη ξεκινήσαμε με τις καλύτερες προοπτικές τις πρόβες για τη θεατρική παράσταση τον Σεπτέμβριο του 2015».
To εξώδικο στο οποίο ο Αλέξανδρος Ρήγας καταγγέλλει την Αννα Παναγιωτοπούλου παρουσιάζοντας λεπτομέρειες που χάλασαν τη συνεργασία τους
Ο ρόλος του Μαροσούλη
Στη συνέχεια της εξώδικης διαμαρτυρίας ο Αλέξανδρος Ρήγας κάνει λόγο για την επαγγελματική ασυνέπεια της Αννας Παναγιωτοπούλου, λέγοντας ότι, παρόλο που είχαν περάσει τέσσερις μήνες από τότε που άρχισαν οι πρόβες, δεν είχε καταφέρει την εκμάθηση του ρόλου της έχοντας δημιουργήσει μια έντονη ανησυχία στον Θοδωρή Μαροσούλη, ο οποίος επιφορτιζόταν και το κόστος της παραγωγής.
Και οι τόνοι ανεβαίνουν στη συνέχεια του νομικού εγγράφου: «Οταν λοιπόν ο κύριος Μαροσούλης, με παρουσία δική μου σε συνάντησή σας, εξέφρασε τις ανησυχίες του και σας ζήτησε ως επαγγελματίας και εν όψει της χρηματοδότησης του έργου από εκείνον να του υποσχεθείτε ότι θα αντεπεξέλθετε πλήρως στα ανειλημμένα καθήκοντά σας, καθώς είχε ο ίδιος διαπιστώσει ιδίοις όμμασι τα προβλήματα εκμάθησης του ρόλου που είχατε, αποχωρήσατε έξαλλη από τη συνάντηση με τελείως ανάγωγο τρόπο και εκστομίζοντας απαξιωτικές φράσεις και χαρακτηρισμούς. Εκτοτε ουδέποτε επικοινωνήσατε ούτε μαζί μου ούτε με τον παραγωγό και οι μόνοι φυσικά που έχουν υποστεί βλάβη από την παντελώς αντιεπαγγελματική συμπεριφορά σας είναι ο παραγωγός και εγώ. Και παρόλα αυτά είχατε το θράσος να εμφανιστείτε στην ανωτέρω εκπομπή και χωρίς κανένα ενδοιασμό να με χαρακτηρίσετε κλέφτη και απατεώνα λέγοντας ότι σας έκλεψα υποτίθεται το έργο που δήθεν σας ανήκε και σας άφησα χωρίς δουλειά και υποτίθεται ότι έχετε προσφύγει (άγνωστο με ποιο τρόπο γιατί εγώ δεν έχω λάβει γνώση) στα Δικαστήρια εναντίον μου. Μάλιστα αναφερόμενη στο πρόσωπό μου με χαρακτηρίσατε “τέρας” και δηλώσατε ψευδώς και ανακριβώς ότι “έχω πάει δικαστικά”, με αποτέλεσμα η εντύπωση που δημιουργήθηκε στο μέσο τηλεθεατή για το πρόσωπό μου είναι ότι είμαι κλέφτης, απατεώνας, ανέντιμος, ανήθικος, αναξιόπιστος και δικαστικά διωκόμενος! Οι αναφορές σας αυτές έγιναν γνωστές σε μεγάλο αριθμό τηλεθεατών που παρακολουθούσαν την εκπομπή που είναι υψηλής τηλεθέασης, έθιξαν βαρύτατα την τιμή και την υπόληψή μου ως ανθρώπου και ως επαγγελματία, αφού με χαρακτηρίσατε ως κλέφτη και απατεώνα, μου προσδώσατε την εικόνα ανθρώπου αναξιόπιστου, αφερέγγυου και παντελώς ανήθικου που υποτίθεται ότι εξαπατά συναδέλφους του και κλέβει τα πνευματικά δικαιώματα τρίτων».