Οι ασφαλιστικές εταιρείες διαθέτουν διαφορετικές τιμές και όχι ενιαίο τιμοκατάλογο για τους πελάτες. Ο κάθε πελάτης ανάλογα με τις υπηρεσίες που έχει αγοράσει παίρνει και την κατάλληλη έκπτωση.
Κάθε πελάτης λοιπόν μπορεί να διεκδικήσει σειρά εκπτώσεων στο τιμολόγιό του, συνήθως με τη συνδρομή ενός ικανού ασφαλιστικού συμβούλου.
Μερικές λοιπόν από τις περιπτώσεις εκπτώσεων που προσφέρονται σε αρκετές ασφαλιστικές εταιρείες, σύμφωνα με το euro2day.gr, είναι οι παρακάτω:
1. Όταν ένα νοικοκυριό έχει ασφαλίσει στην ίδια εταιρεία περισσότερα από ένα αυτοκίνητα.
2. Όταν η ασφάλεια αυτοκινήτου συνδυάζεται είτε με πρόγραμμα ασφάλισης κατοικίας, είτε με συμβόλαιο κάλυψης υγείας στην ίδια εταιρεία.
3. Όταν ασφαλίζεται καινούριο αυτοκίνητο με πλήρη κάλυψη.
4. Έκπτωση πιστότητας και ασφαλούς οδήγησης. Άλλες εταιρείες μετά τον πρώτο χρόνο ασφάλισης χωρίς ατύχημα και άλλες από το δεύτερο (πάλι χωρίς ατύχημα) αναπροσαρμόζουν τα τιμολόγια προς τα κάτω.
5. Το κόστος του ασφαλιστηρίου κλοπής περιορίζεται σε περίπτωση που το αυτοκίνητο διαθέτει συναγερμό.
6. Οφέλη που αποκομίζει ο οδηγός όταν η πληρωμή ασφαλίστρου γίνεται μέσα από τη χρέωση συγκεκριμένης πιστωτικής κάρτας.
7. Χαμηλότερες τιμές όταν το αυτοκίνητο οδηγείται αποκλειστικά από έναν συγκεκριμένο οδηγό.
8. Μειωμένες τιμές προσφέρονται σε συγκεκριμένες κατηγορίες επαγγελμάτων, όπως σε υπαλλήλους του δημοσίου και των ΔΕΚΟ.
9. Ορισμένες εταιρείες υιοθετούν στοχευμένες ήπιες τιμολογιακές εκπτώσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες κινδύνων (ιδίως εκείνων που δεν εμπίπτουν στην υποχρεωτική εκ του νόμου ασφάλιση, όπως π.χ. πλήρης οδική βοήθεια, παροχή ιατρικών συμβουλών, θραύση κρυστάλλων).
10. Η έκπτωση που προσφέρουν ορισμένες εταιρείες γίνεται μεγαλύτερη όταν τα συμβόλαια είναι ετήσιας διάρκειας και όχι τρίμηνης ή εξάμηνης.
11. Ορισμένες εταιρείες προσφέρουν καλύτερα τιμολόγια σε συγκεκριμένες μάρκες και σε συγκεκριμένες ηλικίες αυτοκινήτων.
12. Αξιοσημείωτο ρόλο για την τιμολόγηση παίζει και η περιοχή κατοικίας του ασφαλισμένου, όπου πχ οι κάτοικοι της Αθήνας πληρώνουν μεγαλύτερα ασφάλιστρα από αυτούς της επαρχίας (μεγαλύτερη συχνότητα ατυχημάτων στην πρωτεύουσα). Κάποιες εταιρείες λοιπόν προχώρησαν αρχικά σε εκπτώσεις στους κατοίκους της επαρχίας, ενώ κάποιες άλλες έρχονται σε δεύτερη φάση να περιορίσουν και τις τιμές των δύο μεγάλων αστικών κέντρων (Αθήνα, Θεσσαλονίκη).
13. Κίνητρα σε οδηγούς που δέχονται να επισκευάζεται το όχημά τους σε συνεργεία που είναι συμβεβλημένα με την ασφαλιστική εταιρεία. Σχετικά κίνητρα μπορεί να είναι μια έκπτωση στο τιμολόγιο, ή/και η επισκευή του οχήματος χωρίς την εκταμίευση χρημάτων.
Νέοι τρόποι τιμολόγησης
Σημαντική είναι η κινητικότητα που επικρατεί στην ασφαλιστική αγορά για τη σταδιακή υιοθέτηση ενός διαφορετικού τρόπου τιμολόγησης των ασφαλίστρων στον κλάδο των οχημάτων.
Μία από τις διαστάσεις, είναι να συνδυαστεί το τιμολόγιο με τα χιλιόμετρα που διανύει κάθε οδηγός (όσο περισσότερα είναι τα χιλιόμετρα, τόσο μεγαλύτερη η πιθανότητα ατυχήματος). Έτσι, χαρακτηριστικό είναι το πιλοτικό πρόγραμμα της AXA «Οδηγώ λίγο-Πληρώνω λίγο», με σημεία εξυπηρέτησης (μέτρησης χιλιομέτρων) ανά την Ελλάδα.
Μια δεύτερη διάσταση που θα απαιτήσει μελλοντικά και τη χρήση της τεχνολογίας, είναι να «μετριέται» η ικανότητα και η προσοχή που επιδεικνύει κάθε οδηγός και από τη συγκεκριμένη μέτρηση να επηρεάζεται το ασφάλιστρο.