Στην Κίνα όπου οι άντρες είναι πολύ περισσότεροι από τις γυναίκες μία επιχείρηση θέλοντας να προσφέρει θαλπωρή στις μοναχικές καρδιές αποφάσισε να δημιουργήσει κούκλες του σεξ «νέας γενιάς»: θα μπορούν να μιλούν, να βάζουν μουσική ακόμα και να … πλένουν τα πιάτα.
Στο εργαστήριο της εξειδικευμένης εταιρίας Exdoll, στο λιμάνι του Νταλιάν στη βορειοανατολική Κίνα, είναι παραταγμένα σε σειρά γυμνά σώματα δεσποινίδων από σιλικόνη.«Πώς σε λένε?» ρωτά ένας προγραμματιστής μια ξανθιά κούκλα που φορά διάφανο κομπινεζόν. «Με λένε Σιαοντί, αλλά εσύ μπορείς να με φωνάζεις «μωρό», απαντά η ξελογιάστρα στα μανδαρίνικα με φωνή ρομπότ. Στη συνέχεια ο προγραμματιστής της ζητεί να παίξει μουσική. Δεν προλαβαίνει να τελειώσει την φράση του και αμέσως εκείνη παίζει μία παραδοσιακή κινεζική μελωδία.
Η εταιρία Exdoll έχει κάνει προόδους στον χώρο της τεχνητής νοημοσύνης σε στόχο να κατασκευάσει κούκλες υπερ-ρεαλιστικές, ικανές να εκφράζονται όπως ένας άνθρωπος, φιλοδοξώντας έτσι να καλύψει τη μοναξιά των εργένηδων, των ηλικιωμένων και των ατόμων με ειδικές ανάγκες. Το θέμα αυτό είναι σοβαρό στην Κίνα όπου οι άνδρες είναι κατά 33,6 εκατομμύρια περισσότεροι σε σχέση με τις γυναίκες σε έναν πληθυσμό που αριθμεί συνολικά 1.4 δισεκ. κατοίκους.
Το δημογραφικό αυτό πρόβλημα έχει τις ρίζες του στην πολιτική του ενός παιδιού που εφάρμοζε από τη δεκαετία του 1970 έως το 2015 το καθεστώς της Κίνας απαγορεύοντας στα ζευγάρια να αποκτήσουν πάνω από ένα παιδί. Καθώς πολλά ζευγάρια επιθυμούσαν αγόρι, το οποίο διαιωνίζει το όνομα της οικογένειας αλλά και μπορεί να κάνει πιο βαριές εργασίες, διάλεγαν το φύλο του παιδιού προχωρώντας σε επιλεκτικές αμβλώσεις.
Σήμερα γεννιούνται 114 αγόρια ανά 100 κορίτσια, ποσοστό αρκετά ψηλό από τον μέσο όρο παγκοσμίως. Εξάλλου η ταχεία γήρανση του πληθυσμού συνεπάγεται αύξηση του αριθμού των ηλικιωμένων, οι οποίοι κάποια στιγμή βρίσκονται εντελώς μόνοι τους.
«Η Κίνα έχει έλλειψη γυναικών, αυτός είναι ένας παράγοντας που τροφοδοτεί τη ζήτηση των προϊόντων μας. Οι κούκλες μας όμως δεν προσφέρουν μόνο σεξ», εξηγεί ο Γου Σινγκλιάνγκ, διευθυντής μάρκετινγκ της Exdoll. Καθισμένος ανάμεσα σε δύο κούκλες από σιλικόνη, η μία ντυμένη με μαύρη κοντή φούστα και η άλλη με σχολική ενδυμασία της Ιαπωνίας, ο Γου δηλώνει πεπεισμένος ότι η εταιρία του μπορεί να λύσει αρκετά κοινωνικά προβλήματα. Οι έξυπνες κούκλες «μπορούν να κάνουν σοβαρές συζητήσεις, αλλά και να καθαρίσουν το σπίτι. Στο μέλλον θα είναι σε θέση να παράσχουν και ιατρική βοήθεια», λέει.
ΑΠΕ