ΓούναΚαστοριάτελευταίες ειδήσεις

Γούνα: Σε πτώση παραμένει ο τζίρος, όμως οι γουναράδες δεν καταθέτουν τα …όπλα (ρεπορτάζ)

Αποφασισμένοι να βρουν διεξόδους στην κρίση δηλώνουν οι Έλληνες γουναράδες, που έχοντας βρεθεί πολλές φορές μεταξύ…Σκύλλας και Χάρυβδης, δεν πτοούνται πλέον, ανασυντάσσουν δυνάμεις και αλλάζοντας τα «όπλα» στη φαρέτρα τους, ρίχνονται ακόμη πιο δυναμικά στον αγώνα εύρεσης νέων πελατών και ανοίγματος νέων αγορών, όπως επισήμανε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Συνδέσμου Γουνοποιών Καστοριάς “Ο Προφήτης Ηλίας” κ. Κορεντσίδης.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, επισήμανε ότι και το 2017 συνεχίστηκε η «βουτιά» σε επίπεδο τζίρου για τον κλάδο και αυτός διαμορφώθηκε στα 20 εκατ. ευρώ από 105 εκατ. ευρώ το 2014 και 300-350 εκατ. ευρώ το 2013.

Υπενθυμίζεται ότι σε επίπεδο τζίρου, ο κλάδος της γούνας είχε ενισχυθεί κατά 20% το 2012, έναντι του 2011 και σε απόλυτο αριθμό οι εξαγωγές ξεπέρασαν τα 240 εκατ. ευρώ. Το 2013 οι εξαγωγές υποχώρησαν κατά 40%, έναντι της αμέσως προηγούμενης χρονιάς και διαμορφώθηκαν στα 150 εκατ. ευρώ. Το 2007, ο ετήσιος τζίρος του κλάδου της γούνας διαμορφωνόταν στα 450 εκατ. ευρώ και την επόμενη διετία είχε υποχωρήσει σε ποσοστό 80% συνολικά.

Μιλώντας για τις εξαγωγικές επιδόσεις, ο κ. Κορεντσίδης επισήμανε ότι η ρωσική αγορά, που εξακολουθεί να είναι ο βασικός εξαγωγικός προορισμός για την ελληνική γούνα, παραμένει σε κάμψη, «γεγονός που αποτυπώνεται στον τζίρο μας». Άλλωστε, δεν είναι «τυχαίο ότι και στο Ντουμπάι, όπου το 2013 δραστηριοποιούνταν 180 ελληνικές γουνοποιητικές επιχειρήσεις, σήμερα δεν λειτουργούν πάνω από 40, συνεπεία της σημαντικής κάμψης της αγοραστικής δύναμης των Ρώσων».

Για τις προσπάθειες που καταβάλλονται τα τελευταία πέντε χρόνια για είσοδο της ελληνικής γούνας στις αγορές της Κορέας, του Χονγκ Κονγκ, αλλά και της Κίνας, ο κ. Κορεντσίδης επισήμανε, ότι παρά τα προβλήματα, «δεν εγκαταλείπονται».

«Συνεχίζουμε την έρευνά μας και επιχειρούμε και σε νέες» είπε χαρακτηριστικά, διευκρινίζοντας ότι για το 2018, ο Σύνδεσμος θα πραγματοποιήσει επιθετική προβολή και προώθηση των εκθεσιακών του γεγονότων, αλλά και της ελληνικής γούνας και σε άλλες, νέες αγορές, όπως της Ινδίας και του Ιράν.

ΑΠΕ

 

περισσότερα
Back to top button