ΑθλητικάΆργος ΟρεστικόΕκδηλώσειςΚαστοριάΝεστόριο

Έρχεται το 1ο Brevet Καστοριάς “Γύρος του Γράμμου” 200 χλμ

Ο Ποδηλατικός Σύλλογος Καστοριάς 620 μαζί με τον Δ. Νεστορίου., Δ,Καστοριάς και την Περιφερειακή Ενότητα Καστοριάς διοργανώνει την ποδηλατική εκδήλωση 1ο Brevet Καστοριάς με την επωνυμία “Γύρος του Γράμμου” απόστασης 200 χλμ που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 15 Ιουλίου 2017.

Η εκδήλωση θα ξεκινήσει από το πάρκο Ολυμπιακής Φλόγας Καστοριάς θα κινηθεί περιμετρικά του μικρού γύρου λίμνης και στην συνέχεια θα περάσει από το Τοιχιό, Μεταμόρφωση, Φωτεινή, Σταυροπόταμο, Μελισσότοπο, Βασιλειάδα, Λιθιά, Γέρμα, Βογατσικό, Άργος, Μελάνθιο, Νεστόριο, Κοτύλη, Πευκόφυτο, Πεύκο, Νεστόριο, Μεσοποταμία και θα τερματίζει με χρονικό όριο τις 13:30 ώρες στο Πάρκο Ολυμπιακής Φλόγας Καστοριάς.

Η διαδρομή είναι 204 χλμ με 3100 θετικά υψομετρικά και οι ποδηλάτες θα κινούνται σε δρόμο ανοιχτής κυκλοφορίας υπακούοντας σε όλους τους κανονισμούς που διέπουν την κυκλοφορία των οχημάτων.

Η πόλη μας θα φιλοξενήσει μια ιδιαίτερη ποδηλατική εκδήλωση γνωστή ως Brevet. Τα Brevet είναι ποδηλατικές εκδηλώσεις μεγάλων αποστάσεων,μη ανταγωνιστικού χαρακτήρα χωρίς εξωτερική βοήθεια αλλά με χρονικό περιορισμό.

Ξεκινούν από διαδρομές 200 χλμ με χρονικό περιορισμό 13,5 ώρες, 300χλμ με 20 ώρες, 400χλμ με 27ώρες, 600 χλμ με 40 ώρες και 1000χλμ με 75 ώρες περιορισμό.

Υπάρχουν και τα πολύ μεγάλα brevet 1200 χλμ όπως το Paris-Brest-Paris με χρόνο 90 ώρες το οποίο ενέπνευσε τους μοντέρνους Ολυμπιακούς αγώνες ποδηλασίας και το Tour de France.

Μέσα από την ποδηλατική αυτή εκδήλωση προβάλλεται η εικόνα του νομού Καστοριάς ως περιοχή φιλική προς τα ποδήλατα και η φυσική ομορφιά του νομού μας.

Η ποδηλατική αυτή εκδήλωση φέρει την επωνυμία ΄΄Γύρος του Γράμμου΄΄ γιατί διασχίζει τον ορεινό όγκο του Γράμμου και θέλει να αναδείξει τα μοναδικά τοπία και τους ιστορικούς οικισμούς του όπως το Νεστόριο που αποτελεί την πύλη εισόδου σε αυτή την μαγική περιοχή του νομού μας.

Για πληροφορίες στο blog της εκδήλωσης brevetkastorias.blogspot.gr

και στο facebook

Περιγραφή διαδρομής
Η διαδρομή δεν χαρακτηρίζεται εύκολη και πως θα μπορούσε να είναι άλλωστε, όταν πρέπει κανείς να διασχίσει τον ορεινό όγκο του Γράμμου. Τα μέρη όμως που θα περάσετε θα σας αποζημιώσουν με την ομορφιά τους.

Ξεκινάμε όλοι μαζί στις 07:30 από το Πάρκο Ολυμπιακής Φλόγας και ποδηλατούμε δίπλα στην λίμνη για τα πρώτα 9 χιλιόμετρα.

Στην πλατεία Μακεδονομάχων στρίβουμε δεξιά και κατευθυνόμαστε έξω από την πόλη προς την Χλόη. Στον κόμβο της Χλόης βγαίνουμε στην 1η έξοδο και κινούμαστε περιμετρικά της λίμνης περνώντας από τα χωριά
Τοιχιό,

Μεταμόρφωση,

Φωτεινή,

Σταυροπόταμος,

Μελισότοπος.

Φτάνουμε στην Βασιλειάδα όπου βρίσκεται το 1ο control στην πλατεία με το αεροπλάνο.

Με κατεύθυνση προς Καστοριά στρίβουμε στην διασταύρωση της Λιθιάς.

Εδώ τελειώνει το ζέσταμα και ξεκινάει η ανηφόρα. Ξεκινώντας να ανηφορίζετε κρατήστε δυνάμεις γιατί μετά την μέση της ανηφόρας η κλίση φτάνει το 16% και κρατάει. Φτάνοντας στη κορυφή η θέα θα σας αποζημιώσει.

Κατηφορίζουμε προς τον Γέρμα και εν συνεχεία στο επόμενο χωριό Βογατσικό ειναι το 2ο control μας. Στην πλατεία μπορεί να πιείτε το καφεδάκι κάνοντας ένα διάλειμμα.

Φεύγουμε προς Δισπηλιό,

Καστοριά και στην μεγάλη διασταύρωση πριν το τελωνείο Δισπηλιού περνάμε απέναντι προς τους πυλώνες της ΔΕΗ με κατεύθυνση προς

Άργος Ορεστικό.

Το διασχίζουμε όλο περνώντας από το κέντρο μέχρι να συναντήσουμε τον περιφερειακό που θα μας πάει προς Λαχανόκηπους και Λακκώματα. Ανηφορίζουμε στο Μελάνθιο και μια μεγάλη κατηφόρα θα μας οδηγήσει στη γέφυρα Νεστορίου.

Έχουμε καλύψει το μισό brevet και τώρα μπαίνουμε στο βασικό κομμάτι που περιλαμβάνει τον γύρο του Γράμμου. Η ανάβαση ξεκινάει απότομα με μεγάλες κλίσεις και το κομμάτι αυτό μέχρι της κεραίες είναι το πιο δύσκολο. Μετά παίρνετε ανάσες και συνεχίζετε μέχρι το πρώτο χωριό την Ν.Κοτύλη σε υψόμετρο 1450μ.

Συνεχίζουμε να ανηφορίζουμε λίγο ακόμα μέχρι τον αυχένα όπου θα αντικρίσετε όλο το μεγαλείο του Γράμμου.

Με προσοχή κατηφορίζουμε μέχρι την διασταύρωση για Χρυσή και Πευκόφυτο.

Εκει μια ανηφόρα 3χιλιομέτρων με κλίση 10% θα σας φέρει στην Χρυσή.

Συνεχίζουμε για το Πευκόφυτο

όπου λίγο μετά το χωριό βρίσκεται το 3ο control μας. Θα καταλάβετε γιατί όταν φτάσετε εκεί μια μικρή όαση δροσιάς με τρεχούμενα νερά θα σας περιμένει.

Συνεχίζουμε ανηφορίζοντας προς τον Πέυκο

και σιγά σιγά αφήνουμε πίσω μας τα δύσκολα.Έχουμε κάποιες ανηφόρες ακόμα αλλά πλέον μετά τον Πέυκο αρχίζουμε να κατηφορίζουμε προς Νεστόριο και Καστοριά. Μέχρι το Νεστόριο κινούμαστε πάνω από το ποτάμι που γίνετε το γνωστό River Party.

Πριν το Νεστόριο στρίβουμε προς το Afkos Hotel και στην πλατεία μπροστά στη Δημοτική Βιβλιοθήκη αρχίζουμε να κατηφορίζουμε προς Καστοριά. Μας μένουν περίπου 20 χιλιόμετρα στα οποία περνάμε από τα χωριά Καλοχώρι, Μεσοποταμία, Κολοκυνθού και φτάνουμε στο Μανιάκι όπου όταν το περάσουμε θα μας φανερωθεί η Καστοριά στην όμορφη τοποθεσίας της μέσα στην λίμνη. Ο τερματισμός ειναι στο Πάρκο Ολυμπιακής Φλόγας στο οποίο θα περάσετε από την διάβαση με προσοχή. Η διαδρομή αποτελείται από 204 χιλιόμετρα με 3100 υψομετρικά.