Ελλάδα

Σαρωτικές αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας-Ποιοι επιβαρύνονται

Το υπουργείο Οικονομικών σχεδιάζει σαρωτικές αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας του 2018, αυτές δηλαδή που δεν πρόλαβε να κάνει τη φετινή χρονιά. Οι αλλαγές, αναμένεται να είναι ιδιαίτερα σημαντικές, ωστόσο το σίγουρο είναι το εξής: Οι ιδιοκτήτες παλαιοτέρων αυτοκινήτων θα τη “γλιτώσουν”, εν’ αντιθέσει με τους ιδιοκτήτες νέων οχημάτων που θα “πληρώσουν” το μάρμαρο…

Πιο συγκεκριμένα, το σχέδιο που εξετάζει το οικονομικό επιτελείο προβλέπει τη δημιουργία ενός συστήματος στο οποίο θα συνυπολογίζονται οι εκπομπές CO2, η παλαιότητα αλλά και ο κυβισμός του κινητήρα ώστε να προσδιορίζεται το ύψος των Τελών Κυκλοφορίας 2018.

Όπως προαναφέρθηκε, οι ιδιοκτήτες που θα επιβαρυνθούν θα είναι εκείνοι που το αυτοκίνητό τους έχει κυκλοφορήσει για πρώτη φορά μετά την 1η/1/2007 ή την 1η/1/2008 των οποίων τα Τέλη Κυκλοφορίας θα υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές CO2 και όχι με τον κυβισμό. Αν η αλλαγή αφορά τα αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από την 1η/1/2007, οι αλλαγές αφορούν πάνω από 1,3 εκατ. ιδιοκτήτες αυτοκινήτων ενώ αν ισχύσουν για ΙΧ με 1η Άδεια Κυκλοφορίας μετά την 1η/1/2008, τότε ο αριθμός του μειώνεται σε 1 εκατ. ιδιοκτήτες. Μάλιστα είναι πολύ πιθανό να αυξηθούν και τα ποσά που αναλογούν στα γραμμάρια εκπομπής CO2 σε κάποιες κατηγορίες αυτοκινήτων, κυρίως ρυπογόνων και πάνω από 160 γρ. CO2.

Άρση… ακινησίας

Για τα παλαιά οχήματα, το οικονομικό επιτελείο θέλει με τα τέλη κυκλοφορίας να δώσει… κίνητρα “επιβίωσής” τους. Βλέποντας χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων να καταθέτουν πινακίδες (άρα και μη εισροή χρημάτων στα ταμεία), σκοπεύει να προχωρήσει σε διορθωτικές κινήσεις, κυρίως εκείνων των οχημάτων που έχουν κλείσει δεκαετία, με στόχο τις άρσεις ακινησίας από τους ιδιοκτήτες.

Ακόμα, το υπουργείο Οικονομικών προτίθεται να προχωρήσει σε μείωση έως και 50% στα τέλη κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα με κινητήρες πάνω πάνω από 1.929 κ.εκ., ωστόσο στα μικρότερα κυβισμού οχήματα, η μείωση θα είναι μικρότερη (20%-30%).

economy365.gr

περισσότερα
Back to top button