Κόσμος

Οι ταινίες που “φόβισαν” Σπίλμπεργκ και Κόππολα

oi-taines-pou-den-gurisan-pote-oi-megaloi-tou-sinema-w_lΑν είχαν γυριστεί θα είχαν αλλάξει την ιστορία του κινηματογράφου. Δέκα ταινίες που δεν έκαναν ποτέ οι μεγάλοι σκηνοθέτες του σινεμά.

Τι κοινό έχουν ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ, ο Φράνσις Φορντ Κόπολα, ο Στίβεν Σπίλμπεργκ, ο Τιμ Μπάρτον και ο Ντέιβιντ Λιντς; Εκτός του ότι είναι ,ερικοί από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες στην ιστορία του σινεμά, ο καθένας από αυτούς σχεδίαζε να γυρίσει μία ταινία, η οποία όμως δεν είδε ποτέ το φως της δημοσιότητας.

Πρόκειται για δέκα ταινίες οι οποίες εάν είχαν γυρισθεί, πιθανόν να είχαν αλλάξει την ιστορία του κινηματογράφου. Δυστυχώς όμως «πέθαναν» εν τη γενέσει τους και κάποιοι μάλιστα από αυτούς τους σκηνοθέτες απέκτησαν στην πορεία μία εμμονή. Οι ταινίες αυτές που δεν γυρίστηκαν ποτέ πέρασαν στη σφαίρα του μύθου για πολλούς σινεφίλ – και όχι μόνο.

 Πρόκειται για τις ταινίες:

 «Μεγαλόπολη»: Εμεινε στη φαντασία του Φράνσις Φορντ Κόπολα

Μέλος μιας ομάδας που άλλαξε την ιστορία του σινεμά και, κατά πολλούς, σημαντικότερος από τους «κολλητούς» του, (Στήβεν Σπίλμπεργκ, Μάρτιν Σκορσέζε, Τζορτζ Λούκας, Μπράιαν Ντε Πάλμα), ο Φράνσις Φορντ Κόπολα για περισσότερο από 20 χρόνια προσπαθούσε να γυρίσει την ταινία «Μεγαλόπολη», μία επική υπερπαραγωγή με ήρωα έναν αρχιτέκτονα της Νέας Υόρκης που ήθελε να χτίσει μία ουτοπική πόλη. Ο σκηνοθέτης του «Νονού» είχε γράψει το σενάριο, περίπου 200 σελίδες γεμάτες ιστορίες και σχέδια, ενώ έψαχνε και τους ηθοποιούς για τους πρωταγωνιστικούς ρόλους, μεταξύ των οποίων ήταν οι Κέβιν Σπέϊσι και ο Γουόρεν Μπίτι. Το σχέδιο όμως έμεινε στα χαρτιά, θαμμένο κάτω από τα ερείπια της 11ης Σεπτεμβρίου: οι παραγωγοί δεν πίστευαν ότι υπήρχε η δυνατότητα να χρηματοδοτηθεί μια ταινία για την «πληγωμένη» τότε Νέα Υόρκη και ούτε είχαν τη θέληση να αλλάξουν την πόλη, όπως οραματιζόταν ο ήρωας στην ταινία.

 «Σπάιντερ Μαν» του Τζέιμς Κάμερον: Δεν έγινε ποτέ σούπερ ήρωας ο Λεονάρντο ντι Κάπριο

Η ταινία «Σπάιντερ Μαν» σε σκηνοθεσία Τζέιμς Κάμερον (του σκηνοθέτη του «Τιτανικού» των 11 ΄Οσκαρ), είχε πρωταγωνιστή τον Λεονάρντο ντι Κάπριο. Φυσικά δεν πρόκειται να την δούμε ποτέ, το σχέδιο όμως έμεινε ζωντανό, έστω για λίγο!  Ήταν την δεκαετία του 1990 όταν ο Τζέιμς Κάμερον είχε προσληφθεί από την εταιρία Carolco ως σεναριογράφος, παραγωγός και σκηνοθέτης μίας ταινίας για τον Σπάιντερ Μαν. Η ταινία δεν έκανε την εμφάνισή της  ποτέ στο φως λόγω εσωτερικών νομικών προβλημάτων, εξαιτίας των οποίων λίγο αργότερα χρεοκόπησε η Carolco. Ωστόσο, κάποιες ιδέες του Κάμερον χρησιμοποιήθηκαν στην πρώτη ταινία που γύρισε αργότερα ο Σαμ Ρέιμι για τον Σπάιντερ Μαν, όπως εκείνη όπου από το χέρι του ήρωα βγαίνει «οργανικός» ιστός αράχνης, χωρίς να χρειάζεται ειδικός εξοπλισμός.

   «Ομάδα Δράσης» του Τζόρτζ Μίλλερ: Θύμα της απεργίας σεναριογράφων

Το 2007, η Γουόρνερ Μπρος είχε αναθέσει στον Τζορτζ Μίλερ να σκηνοθετήσει την ταινία «Ομάδα Δράσης». Νωρίτερα, ο Κρίστοφερ Νόλαν είχε σκηνοθετήσει τον «Μπάτμαν» και ετοίμαζε ήδη τον «Σκοτεινό Ιππότη», που προβλήθηκε το 2008. Η Γουόρνερ Μπρος ήθελε άλλη μία ταινία με θέμα τους σουπερ-ήρωες των κόμικς αυτών, ανεξάρτητα από το έπος που γύριζε ο Νόλαν. Ο Τζόρτζ Μίλλερ, σκηνοθέτης του Μαντ Μαξ, είχε κάνει όλες τις ετοιμασίες, ενώ είχε βρει και τους ηθοποιούς, τον Ντ. Τζ. Κοτρόνα στο ρόλο του Σούπερμαν, τον Άρμι Χάμερ για Μπάτμαν, την Μέγκαν Γκέλ στον ρόλο της Γουόντερ Γούμαν και τον Άνταμ Μπρόντι ως Φλας. Συνέβη όμως το απίστευτο:Το σχέδιο αναβλήθηκε προσωρινά, εξαιτίας της μεγάλης απεργίας που πραγματοποιούσαν τότε οι σεναριογράφοι στο Χόλιγουντ και στη συνέχεια εγκαταλείφθηκε οριστικά!

  «Ρόνι Ρόκετ», Ντέιβιντ Λιντς: Ο σκηνοθέτης έχει πολλές υποχρεώσεις

Ο Ντέιβιντ Λιντς άρχισε να σκέφτεται το σενάριο αυτής της ταινίας, αφού είχε ολοκληρώσει την πρώτη του ταινία, το Eraserhead, το 1977.  Ήρωας θα ήταν ένας ντετέκτιβ ο οποίος θα αναζητούσε μία παράλληλη πραγματικότητα, μία δεύτερη διάσταση όχι πολλή διαφορετική από εκείνη που είδαμε στο Twin Peaks. Σύμφωνα με το σενάριο, τον πρωταγωνιστή θα κυνηγούσαν άνδρες οπλισμένοι με «ηλεκτρική ενέργεια»..Η ταινία δεν γυρίστηκε ποτέ λόγω των πολλών υποχρεώσεων πού είχε την εποχή εκείνη ο Λιντς στον κινηματογράφο, στην τηλεόραση αλλά και στην ζωγραφική.

  «Καρδιά του σκότους», Όρσον Γουέλς: Ακριβός ο σκηνοθέτης 

Ανάμεσα στα δεκάδες έργα και σχέδια που σκόπευε να πραγματοποιήσει ο Όρσον Γουέλς, ήταν και η «Καρδιά του Σκότους», μία διασκευή του ομώνυμου έργου του γνωστού συγγραφέα Τζότζεφ Κόνραντ, που αναφέρεται σε έναν Ευρωπαίο καπετάνιο που διασχίζει έναν ποταμό στο Κονγκό. Το σχέδιο του Γουέλς χαρακτηρίστηκε πολύ «φιλόδοξο και ακριβό» από τα στούντιο και εγκαταλείφθηκε γρήγορα. Η ιδέα όμως δεν χάθηκε γιατί στο βιβλίο αυτό βασίστηκε πολύ αργότερα, το 1979, ο Κόπολα και γύρισε το κλασικό πια «Αποκάλυψη τώρα».

  «Λένινγκραντ (900 ημέρες πολιορκίας)», Σέρτζιο Λεόνε: Δεν έγινε ποτέ για άγνωστους λόγους

Το 1982 όταν ο Σέρτζιο Λεόνε γύριζε το «Κάποτε στην Αμερική», είχε την ιδέα να κάνει μία ταινία βασισμένη στο μυθιστόρημα του Χάρι Σάλσμπουρι, -Οι 900 ημέρες- το οποίο εξιστορούσε την πολιορκία του Λένινγκραντ από τους Ναζί κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου. Στην επική αυτή ταινία ο Ντε Νίρο πιθανότατα θα είχε τον ρόλο ενός Αμερικανού φωτογράφου, ο οποίος θα εξιστορούσε τα γεγονότα του πολέμου, παγιδευμένος στην πόλη από την αρχή της πολιορκίας και τον έρωτά του για μία Ρωσίδα με την οποία θα προσπαθούσε να επιβιώσει κατά την διάρκεια των βομβαρδισμών. Στο τέλος θα τον βλέπαμε να πεθαίνει, δολοφονημένος την τελευταία μέρα του πολέμου. Για άγνωστους λόγους η ταινία δεν γυρίστηκε ποτέ, ενώ για χρόνια άλλος ένας ιταλός σκηνοθέτης, ο Τζουζέπε Τορνατόρε, προσπαθούσε να πάρει αυτός τη σκυτάλη και να υλοποιήσει το σχέδιο του Λεόνε: Λέγεται ότι είχε κατά νου τους Νικόλ Κίντμαν και Αλ Πατσίνο ως πρωταγωνιστές. Στη συνέχεια όμως, εγκατέλειψε και αυτός.

   «Night Skies», Στίβεν Σπίλμπεργκ: Το «σκοτεινό» σενάριο που δεν έγινε ποτέ 

Την εποχή εκείνη ο Σπίλμπεργκ μόλις είχε ολοκληρώσει τις «Στενές επαφές τρίτου τύπου» και προσανατολιζόταν σε μία άλλη ταινία επιστημονικής φαντασίας και τρόμου, το Night Skies. Ο διάσημος σκηνοθέτης ήθελε να διηγηθεί την ιστορία μίας οικογένειας στο Κεντάκι των ΗΠΑ, «την οποία απειλούσαν οι εξωγήινοι». Είχε ζητήσει μάλιστα να του γράψει το σενάριο ο Τζον Σέιλς. Όταν όμως το διάβασε του φάνηκε πολύ «σκοτεινό» για τα γούστα του. Στη συνέχεια όμως συμπεριέλαβε αρκετά στοιχεία από εκείνο το σενάριο, τα οποία χρησιμοποίησε στις ταινίες του, ΕΤ και το «Πνεύμα του Κακού». Θα θέλαμε όμως πολύ να ξέραμε τί θα είχε γυρίσει τότε ο νεαρός Στίβεν με τους απειλητικούς εξωγήινους. Ένα θέμα που τον απασχόλησε το 2005, με την ταινία ο «Πόλεμος των Κόσμων».

   «Σούπερμαν» με Νίκολας Κέιτς, Τιμ Μπάρτον: Οι συνεχείς αλλαγές «έκαψαν» το project

Ο Νίκολας Κέιτς με την στολή του Σούπερμαν! Όχι δεν πρόκειται για φωτομοντάζ. Η φωτογραφία κυκλοφόρησε λίγο πριν την έναρξη των γυρισμάτων της ταινίας «Ο Σούπερμαν ζει!», με σκηνοθέτη τον Τιμ Μπάρτον και πρωταγωνιστή τον Νίκολας Κέιτς. Θα τον βλέπαμε να πεθαίνει και στη συνέχεια να επιστρέφει έτοιμος να αναμετρηθεί με τον σούπερ-υπολογιστή Braniac. Η ταινία δεν ολοκληρώθηκε ποτέ καθώς το σενάριο άλλαζε συνεχώς!

      «KILL BILL 3», Κουέντιν Ταραντίνο: Στην … άλλη ζωή

Για χρόνια ο Κουέντιν Ταραντίνο έλεγε ότι θα γύριζε το «Kill Bill. 3», με θέμα την κόρη της νύφης (την Ούμα Θέρμαν που έπαιζε στις δύο προηγούμενες ταινίες ), η οποία είναι έτοιμη να εκδικηθεί τους εχθρούς της μητέρας της. Μέχρι σήμερα όμως δεν έχει γραφτεί κανένα σενάριο για την ταινία, ενώ ο ίδιος ο Ταραντίνο δήλωσε ότι μετά από δέκα-δώδεκα ταινίες που έχει σκηνοθετήσει σκέφτεται να συνταξιοδοτηθεί και ίσως, να στραφεί σε ένα άλλο επάγγελμα (πιθανότατα να γράψει ένα βιβλίο).

   «Ναπολέων», Στάνλεϊ Κιούμπρικ: Τον «έφαγε» η αποτυχία του Ροντ Στάιγκερ

Έργο ζωής αποτελούσε για τον γνωστό σκηνοθέτη Στάνλεϊ Κιούμπρικ, μία ταινία για τον Ναπολέοντα. Για πολλά χρόνια έγραφε το σενάριο στο οποίο θα εξιστορούσε τα πάντα για τον Βοναπάρτη: την παιδική του ηλικία, την ενασχόλησή του με την πολιτική, τις στρατιωτικές του επιχειρήσεις και τον θάνατό του. Ο σκηνοθέτης του «Κουρδιστού Πορτοκαλιού» είχε επισκεφθεί τα μέρη που θα γύριζε την ταινία, σκεφτόταν ποιούς ηθοποιούς θα διάλεγε και παράλληλα, έγραφε με κάθε σχολαστικότητα το σενάριο. Τα στούντιο όμως είχαν άλλη άποψη: Δεν πίστευαν στην ταινία αυτή, μετά και την αποτυχία, νωρίτερα, μιας άλλης ταινίας για τον Ναπολέοντα, με τον Ροντ Στάιγκερ.Εικάζεται ότι κάποια στοιχεία από το σενάριο για τον «Ναπολέοντα», κατέληξαν απευθείας στο σενάριο για την ταινία που γύρισε αργότερα ο Κιούμπρικ, με τίτλο «Μπάρι Λίντον». Ωστόσο, η ταινία για τον Ναπολέοντα είχε «στοιχειώσει» τον Κούμπρικ, καθώς μέχρι το τέλος της ζωής του ήλπιζε ότι θα μπορούσε να τη γυρίσει.

Πηγή:Le cahiers du cinema/ ΑΠΕ

thetoc.gr

περισσότερα
Back to top button