• Επικοινωνία

m.Φούιτ.gr

  • Πρωτοσέλιδο
  • Καστοριά
  • Δυτική Μακεδονία

    • 27/02/2018in Αθλητικά, Άργος Ορεστικό, Καστοριά

      Ο ΠΑΟΚτζής από Καστοριά τηλεφωνεί μετά τα επεισόδια στην Τούμπα!

        Ο ΠΑΟΚτζής από την Καστοριά τηλεφωνεί μετά τα επεισόδια στην Τούμπα!...
    • 27/02/2018in Αθλητικά, Εκδηλώσεις, Καστοριά

      Χάντμπολ – Β΄Εθνική: Η Καστοριά υποδέχεται τα Ιωάννινα

        ΑΟΑ Καστοριάς – ΑΟ Ιωαννίνων...
    • 27/02/2018in Αθλητικά, Εκδηλώσεις, Ελλάδα, Καστοριά, τελευταίες ειδήσεις

      Τέσσερις Καστοριανούς αθλητές βράβευσε η Κωπηλατική Ομοσπονδία

      Τέσσερις Καστοριανούς κωπηλάτες που διακρίθηκαν σε διεθνείς διοργανώσεις βράβευσε χθες η ΕΚΟΦΝΣ σε μια λαμπρή τελετή. Πρόκειται για τους...
    • 27/02/2018in Αθλητικά, Άργος Ορεστικό, Καστοριά

      Τέλος από τον Παναργειακό ο προπονητής Νίκος Τσακάλης

      Σε συνάντηση της διοίκησης του Παναργειακού με τον προπονητή της ομάδας κ. Τσακάλη Νικόλαο αποφασίστηκε η...
    • 27/02/2018in Αθλητικά, Καστοριά

      Βράβευση της Θ. Εμμανουηλίδου από την Κωπηλατική Ομοσπονδία (φωτο)

      Στο αμφιθέατρο της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής η Ελληνική Κωπηλατική Ομοσπονδία βράβευσε χθες τους...
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία

Όργιο απάτης με το υγραέριο – «Θύματα» 200.000 ιδιοκτήτες ΙΧ

by user / Τετάρτη, 03 Αυγούστου 2016 / Published in Ελλάδα

ygraerio-kinisis1433001968-696x392Oργιο… λαθρεμπορίας και νοθείας, καθώς και κλοπών στις αντλίες και στην αγορά του υγραερίου κίνησης καταγγέλλουν παράγοντες του κλάδου.

Στόχος των παράνομων διακινητών η… τσέπη 200.000 οδηγών ΙΧ, οι οποίοι τα τελευταία χρόνια λόγω της κρίσης μετέτρεψαν τους κινητήρες των οχημάτων τους, προκειμένου να γλιτώσουν την ακριβή βενζίνη, αλλά τελικά πέφτουν θύματα οικονομικής απάτης.

Επιτήδειοι κλέβουν με πειραγμένες αντλίες και πωλούν επικίνδυνο νοθευμένο καύσιμο.

Οι τρόποι της παρανομίας είναι δύο, σύμφωνα με το «Έθνος», είναι δύο: Στην πρώτη περίπτωση οι επιτήδειοι αντί για υγραέριο κίνησης που έχει κανονική τιμή κοντά στο 0,65 βάζουν στα αυτοκίνητα υγραέριο θέρμανσης, δηλαδή ένα υγραέριο με τιμή κοντά στο 0,50 ευρώ και έτσι κερδίζουν τη διαφορά.

Το δεύτερο κόλπο με παρέμβαση στην αντλία βάζουν ποσότητες που είναι μειωμένες κατά μέσο όρο κοντά στο 10%. Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες κυκλοφορούν στο εμπόριο ακόμη και έτοιμες αντλίες με τον μηχανισμό κλοπής.

Σημειώνεται ότι οι πρατηριούχοι δεν υποχρεούνται να έχουν σύστημα εισροών εκροών δεν υπάρχει σύστημα έκδοσης αποδείξεων και δεν απαγορεύεται η συμφόρτωση υγραερίου κίνησης με βιομηχανικό.

Πως η νοθεία καταστρέφει τους κινητήρες

«Παρενέργειες» στον κινητήρα και στα επιμέρους μέρη τροφοδοσίας μπορεί να επιφέρει η νοθεία του υγραερίου (LPG-Liquid Petroleum Gas), ενώ είναι πολύ πιθανό οι βλάβες που θα προκληθούν να είναι υψηλού κόστους.

Σύμφωνα με τους ειδικούς εγκατάστασης συστημάτων υγραερίου, οι ζημιές που μπορούν να προκληθούν από το νοθευμένο LPG έχουν ακριβώς τις ίδιες επιπτώσεις με τη νοθευμένη βενζίνη, δηλαδή:

*Αισθητήρες «λ», (κόστος αντικατάστασης 150 ευρώ έκαστος).

*Καταλύτης (κόστος αντικατάστασης 800 ευρώ).

*Σύστημα τροφοδοσίας (κόστος επισκευής 1.000 ευρώ).

*Λογισμικό «εγκεφάλου» κινητήρα (κόστος επισκευής τουλάχιστον 300 ευρώ).

Αυτές είναι οι συνήθεις βλάβες που μπορεί να προκαλέσει το νοθευμένο υγραέριο και γενικά ένα μείγμα καυσίμου χαμηλής ποιότητας, από την στιγμή που δεν προσφέρει την ενέργεια που απαιτείται ώστε το αυτοκίνητο να λειτουργεί με τις εργοστασιακές προδιαγραφές.

Ο αισθητήρας «λ» (τα αυτοκίνητα με κινητήρες έως 2 λίτρα συνήθως έχουν δύο αισθητήρες) ρυθμίζουν το μείγμα λίγο πριν εισέλθει στον θάλαμο καύσης (τον «λόγο» μεταξύ καυσίμου/ατμοσφαιρικού αέρα). Εάν το καύσιμο είναι «φτωχό», ο αισθητήρας στέλνει εντολή για περισσότερη πλήρωση και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την αυξημένη κατανάλωση καυσίμου με συνέπεια την καταστροφή αρχικά του ενός αισθητήρα, στη συνέχεια του δεύτερου και εφόσον δεν αντικατασταθούν και του καταλύτη

Βεβαίως, τα ευγενή μέταλλα του καταλύτη μπορούν να φθαρούν και να καταστραφούν ακόμη και με τους αισθητήρες «λ» σε λειτουργία και αυτό από την παραγωγή περισσότερων καυσαερίων που δίνει ένα κακό καύσιμο…

Όσο για τον κινητήρα, το σύστημα τροφοδοσίας είναι εκείνο που καταπονείται περισσότερο, ενώ οι «αρρυθμίες» μπορεί να προκαλέσουν βλάβη και στον εγκέφαλο καθώς με φτωχό μείγμα καυσίμου δεν μπορεί να λειτουργήσει και να στείλει τις προβλεπόμενες εντολές.

Η νοθεία στο υγραέριο που είναι προϊόν ενός συγκεκριμένου τύπου χημικής ένωσης μεθανίου και προπανίου, γίνεται με τη μείωση της ποσότητας του πιο ακριβού προπανίου και την αύξηση του μεθανίου. Το προπάνιο ωστόσο, είναι εκείνο το συστατικό που προσφέρει ενέργεια…

Ένα LPG με μεγάλη περιεκτικότητα σε μεθάνιο και περιορισμένη (σε σχέση με τις προδιαγραφές) σε προπάνιο είναι ένα φτωχό καύσιμο, που εκτός όλων των παραπάνω, δίνει σημαντικά μικρότερη αυτονομία (έως 30-40%) σε σχέση με ένα κανονικό μείγμα.

Εδώ θα μπορούσε να επικαλεστεί κάποιος και θέματα κόστους στον χρήστη, δεν είναι όμως μόνον αυτό. Λόγω και της μικρότερης ενέργειας που προσφέρει στον κινητήρα, μειώνονται και τα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας, καθώς π.χ. σε μια προσπέραση ο οδηγός δεν θα έχει την ανάλογη δύναμη για να ολοκληρώσει τη διαδικασία χωρίς κίνδυνο.

Στην ερώτηση «πώς θα μπορέσει» να προφυλαχθεί κάποιος από ένα νοθευμένο καύσιμο», απάντηση δεν υπάρχει και έγκειται καθαρά στην εμπιστοσύνη που έχει στον πρατηριούχο. Πάντως ένα νοθευμένο LPG θα το διαπιστώσει άμεσα από την μειωμένη δύναμη του κινητήρα, αλλά και από τα λιγότερα χιλιόμετρα που θα διανύσει.

Πηγή: «Έθνος»

aftodioikisi.gr

  • Tweet
Tagged under: απάτη, ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ, υγραερίου

About user

What you can read next

Tips για να μη σαπίζουν γρήγορα τα φρούτα και τα λαχανικά μέσα στο ψυγείο
Να ΄σαι κοντά μου
Χάρτης: Ποιες χώρες και πόσο επηρέασε η ραδιενέργεια που ανιχνεύτηκε και στην Ελλάδα

© 2015. All rights reserved. Buy Kallyas Theme.

TOP