Άργος ΟρεστικόΕλλάδαΚαστοριάΚοζάνη

Φτηνούς ναύλους απαιτεί το υπουργείο για τις άγονες γραμμές – Αθήνα-Κοζάνη-Καστοριά από 35 έως 40 ευρώ

aerodromioaristotelis2

Στη γραμμή Αθήνα – Καστοριά – Κοζάνη μετακινήθηκαν 6.452 επιβάτες και πληρώθηκαν 20.052 θέσεις

 

Δυσανασχετεί το υπουργείο Μεταφορών με τους υψηλούς ναύλους των αεροπορικών εταιρειών καθώς και με το γεγονός ότι ενώ επιδοτούνται, πολλές φορές στα πληρώματα δεν υπάρχει ούτε ένας εργαζόμενος που να μιλάει ελληνικά! Οι εταιρείες πάλι γκρινιάζουν γιατί τους κόβει την επιδότηση σχεδόν στο ένα τρίτο.

Από αυτή την αντιπαράθεση είναι πιθανό το χειμώνα να πληγούν οι κάτοικοι περιοχών που εξυπηρετούνται με δρομολόγια «άγονων γαμμών», αλλά αυτό δεν μπορεί να προκριθεί από τώρα και θα φανεί στην εξέλιξη του μειοδοτικού διαγωνισμού με τις ιδιωτικές αεροπορικές εταιρείες.

 

Το νέο σχέδιο του υπουργείου

Το νέο σχέδιο του υπουργείου περικόπτει τις επιδοτήσεις της τετραετίας στα 59 εκατ. ευρώ από 158 που είχε συμφωνήσει η προηγούμενη κυβερνηση το 2012) , προβλέπει 28 άγονες γραμμές (όσες ήταν) και  κατ’ ελάχιστον τρία δρομολόγια την εβδομάδα, επιτρέπει ακύρωση μόνο στο 1% των πτήσεων, και παράλληλα ανάλογα με την περίοδο, καθορίζει τη μέγιστη τιμή του ναύλου στην οικονομική θέση.

«Όταν η πτήση Αθήνα-Λονδίνο κόστιζε με ελληνικές γραμμές 204 ευρώ, πώς γίνεται η πτήση Ακτιο-Σητεία να κοστίζει τώρα 547 ευρώ και η πτήση Θεσσαλονίκη-Σκύρος 419;»  είπε ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης.

 

Αθήνα-Κοζάνη-Καστοριά από 35 έως 40 ευρώ 

Έτσι, για παράδειγμα  στη χαμηλή και μέση περίοδο τα εισιτήρια θα ξεκινούν από 35 ευρώ (στο δρομολόγιο Κοζάνη-Καστοριά) και δεν θα υπερβαίνουν τα 85 ευρώ (στο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Καλαμάτα), ενώ στην τετράμηνη υψηλή περίοδο (Ιούνιο, Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο) η μέγιστη τιμή ναύλου για αυτά τα δρομολόγια  θα είναι  40 και 100 ευρώ αντίστοιχα.

Ο διαγωνισμός για τις γραμμές αναρτήθηκε στη «Διαύγεια», η περίοδος συμφωνίας προβλέπεται τετραετής και ξεκινά από την 1η Οκτωβρίου και λήγει στο τέλος Σεπτεμβρίου  του 2020. Η συμμετοχή στον διαγωνισμό είναι ανοιχτή σε όλους τους αερομεταφορείς που έχουν άδεια εκμετάλλευσης σε ισχύ. Ωστόσο ορίζεται σαφώς ότι οι εταιρείες που θα αναλάβουν τα συγκεκριμένα δρομολόγια θα πρέπει να συμπεριλαμβάνουν στο πλήρωμα τουλάχιστον έναν εργαζόμενο που θα κατανοεί πλήρως και θα μιλάει την ελληνική γλώσσα.

Ο κ. Σπιρτζης είπε επίσης ότι «πολλά αεροπλάνα  πηγαινοέρχονταν μόνο με… το πλήρωμα » αλλά υπήρχαν και γραμμές που εξυπηρετούσαν περισσότερους του ενός προορισμούς και έκαναν έως και δέκα προσαπογειώσεις ανά δρομολόγιο. Επίσης έχει τονίσει ότι μέχρι τώρα επιδοτούνταν σχεδόν οι διπλάσιες από τις απαραίτητες θέσεις, δηλαδή πληρώθηκαν από το κράτος 1.080.051 θέσεις, ενώ μετακινήθηκαν μόνο  565.667 επιβάτες.

 

Δρομολόγια εκτελούνταν μόνο με πιλότους και αεροσυνοδούς

Σύμφωνα με τον υπουργό, αρκετά δρομολόγια εκτελούνταν μόνο με πιλότους και αεροσυνοδούς: «Στο δρομολόγιο Ζάκυνθος-Κύθηρα τον Ιανουάριο πραγματοποιήθηκαν εννιά αφίξεις αεροσκαφών με οκτώ επιβάτες, τον Φεβρουάριο οκτώ αφίξεις με κανέναν επιβάτη, τον Μάρτιο τέσσερις αφίξεις με έναν επιβάτη, τον Απρίλιο 13 αφίξεις με έναν επιβάτη και τον Μάιο 13 αφίξεις με 4 επιβάτες».

Στη γραμμή της Ζακύνθου το 2014 πληρώθηκαν 58.584 θέσεις και ταξίδεψαν 36.315 επιβάτες με κόστος 1.078.000 ευρώ, στη γραμμή Ρόδος – Κως – Κάλυμνος – Λέρος – Αστυπάλαια η επιβατική κίνηση ήταν 5.791 επιβάτες και οι θέσεις που πληρώθηκαν ήταν 9.883 με κόστος 1.714.000 ευρώ, και στη γραμμή Αθήνα-Σητεία η επιβατική κίνηση ήταν 20.295 επιβάτες και πληρώθηκαν 75.107 θέσεις. Αντίστοιχα στη γραμμή Αθήνα – Καστοριά – Κοζάνη μετακινήθηκαν 6.452 επιβάτες και πληρώθηκαν 20.052 θέσεις, στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Ικαρία οι επιβάτες ήταν 14.635 και οι θέσεις που πληρώνονταν ήταν 45.570, στη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σητεία οι επιβάτες ήταν 2.710 και οι θέσεις που πληρώνονταν ήταν 7.860 και στη γραμμή Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Ρόδος οι επιβάτες ήταν 8.359 και οι θέσεις που επιδοτήθηκαν  ήταν 26.106.

 

presspublica.gr

περισσότερα
Back to top button